/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med tastatur.
Fra : lindrupolesen
Vist : 440 gange
500 point
Dato : 20-08-09 17:24

Når jeg skal skrive a kommer der et Ç, uanset hvilket program jeg skriver i (a foran og i denne parantes er kopieret fra et gammelt dokument). De største problemer er i venstre side af tastaturet. Skal jeg taste et ettal kommer der enten ingenting eller et 7 tal. Skærmen går i sort når jeg taster ESC og vågner igen når jeg taster ENTER. Bogstaverne før r og før æ kan jeg ikke skrive eller også kommer der 3-5 forskellige bogstaver f.eks. weru.
Sommetider virker piletasterne ikke og sommetider er der problemer med tallene i venstre side.
Sommetider åbner Media player når jeg taster 5 i venstre side.
Min PC lukker ned når jeg taster på tabulator(den med de 2 pile hver sin vej).
Jeg har scannet med avg, som jeg har installeret, samt Symantic online og Microsoft online(scanningerne har hver for sig taget 2-3 timer) og de kan ikke finde virus på min PC.
alle andre bogstaver og tal giver ingen problemer.
Jeg kan ikke skrive stort eller de øvrige bogstaver i venstre side ved at holde shift ned.
alle a i denne tekst er kopieret fra et gammelt dokument og sat ind.(Efter denne parantes skriver jeg teksten som den ser ud når jeg ikke har kopieret og sat a ind).:

Çlle Ç i denne tekst er kopieret frÇ et gÇmmelt dokument og sÇt ind.

Her skriver jeg f.eks.: x y - bogstavet efter y kom altså ikke.
Jeg har lavet systemgendannelse før problemet opstod, men uden virkning.
Håber der er nogen der kan hjælpr mig.
Med venlig hilsen
Karl Johan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-09 17:49

Nu melder historien ikke noget om det er en notebook...

Er det ikke det ville jeg da starte med at udskifte tastaturet

Er det en notebook kunne det nemt skyldes at en eller anden har "tisset" (læs spildt) på tastaturet eller den på anden vis har været våd....

Hvis du er 100% sikker på der ikke er "skidt/virus i maskinen lyder det godt nok ikke som en hobbyopgave med mindre som sagt det blot er tastaturet....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 20-08-09 18:37

Du har fået sat dit tastatur til et andet sprog end dansk.

Godkendelse af svar
Fra : lindrupolesen

Dato : 20-08-09 19:27

Til refi. Tak for kommentaren.
Det er tastaturet til min stationære PC og jeg kan kun være så sikker på at der ikke er virus som scanningerne nu engang fortæller mig.

Til Eyvind. Tak for kommentaren.
På min proceslinie står der Da.
Kan sproget ændres på selve tastaturet - og hvis muligt hvor???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-09 21:57

Når der installeres styresystem, (windows) kan der vælges sprog både for selve styresystemet og tastaturet. Bare jeg dog lige kunne huske hvor det ændres.

Kommentar
Fra : lindrupolesen

Dato : 21-08-09 16:41

Jeg havde de værste anelser,men idag købte jeg et nyt tastatur og det var altså heldigvis her perblemet lå.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-09 16:44

- Det behøver ikke altid at være et indviklet problem.