/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Købe 12" NetBook. Hvilken?
Fra : Zofie
Vist : 477 gange
300 point
Dato : 17-08-09 23:18

Hejsa.

Jeg skal have købt en NetBook, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvilken en det kunne være
Mine krav er, at der skal være indbygget netkort, så jeg kan komme på nettet hjemme og i skolen. Den skal være behagelig at skrive på, da det er hovedformålet, og musen skal også være god. Jeg vil helst have en 12" skærm, da jeg synes, at de andre bliver for små. Den skal gerne kunne holde strøm i forholdsvis lang tid.
Ellers skal den bruges til at skrive på i Word og så lidt surfing - intet vildt der.
Prisen? Tja... Max 4000 tror jeg. Gerne billigere naturligvis

Kom frisk med nogle forslag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-09 03:12

Max 4000kroner det begrænser udvalget, for du vil sikkert have en med Windows på ? Lenovo er en lille og smart arbejds computer og kan det du gerne vil, det er kun et forslag, der er også nogle få Acer computere i den prisklasse.
http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=533307&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=Lenovo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-09 06:00

Må jeg anbefale en Zepto: http://zepto.dk/Shop/NotebookSelect.aspx

Du kan 'bygge' en efter egne specifikationer og tegnebog. Du betaler først ved levering

Det et dansk firma, hvorfor sevice er i top med hensyn til support, rep./garanti.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 18-08-09 06:27

Der følger ikke mus med en Netbook, den køber man særskilt

tadeo

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 21-08-09 14:55

Hmm, ikke meget respons..

Tadeo, jeg mener, at den indbyggede mus skal være god, da jeg netop ikke gider sidde med en rigtig mus ved siden af. Den hedder sikkert noget fancy, men for mig vil det altid hedde en mus

Molokyle, det tør jeg simpelthen ikke kaste mig ud i. Jeg aner jo ikke, hvad jeg skal have

O.v.n., umiddelbart ser den da vældig ud, men vil gerne lige se, om der ikke skulle komme andre muligheder, så jeg giver lige lidt mere tid til andre forslag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 15:06

Den indbyggede lille nus kaldes en touchpad, det er sådan en mus som skal stryges på ryggen, og aktiveres med små bløde dup med fingerspidsen
Har du set på IBM computere ? Der er musen en lille rød knap midt i tastaturet, den betjenes ved at presse op - ned eller til siden, Lenovo har overtaget fremstillingen af IBM computere. Så måske har den jeg har fundet hos Computersalg en sådan rød knap
De computer som har den firkantede plade (touchpad) er vist ens allesammen, på min Medion er der genvejs taster i musen, jeg ved faktisk ikke om alle flade mus har de muligheder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 15:07

Godt nok 15" men den er meget handy: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_32/OFF02.SHTML

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 21-08-09 15:13

Hehe, så kalder vi musen for en touchpad Jeg mente nu egentlig bare, at den skulle være behagelig at bruge. Den der er på min MSI er nemlig temmelig træls.. Hvad den kan er irrelevant..
Hmm O.v.n. så vil jeg hellere have en, der er mindre en 12".. Kan du finde sådan en, som lever op til mine krav?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 21-08-09 15:14

Lenovo har så ikke den røde knap, men det er altså en fin lille computer, her kan du se en lille film med S10 den med 10" skærm: http://lenovovision.com/lv2/mediaplayer.php?fid=ideapad_s10-2_07-2009

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 15:20

Jeg vil anbefale Lenovo, det er en rigtig lille arbejdshest (ikke til at spille avancerede spil på) den fra Computersalg er altså både fin og billig
Og så vil jeg tilføje at jeg godt kunne finde på at købe en Medion mini hos Aldi men der er vist ingen på tilbud lige nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 15:23

Stadig Lenovo men denne her er med 10" skærm og med indbygget mobilbredbånd, du skal bare have en chipkort med abonnement at lægge i:
http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=102&products_id=2882&osCsid=ee7237c119170f35f7574db19b476c2e

Godkendelse af svar
Fra : Zofie

Dato : 21-08-09 15:45

Tusind tak for hjælpen - Det har virkelig hjulpet mig, og jeg er ret sikker på, at jeg køber den Lenovo 10"
Og så er jeg jo også blevet en del klogere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 23:24

Selv tak - jeg håber du får valgt den rigtige og bliver glad for den