/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
2 problemer med øretelefoner
Fra : ingelein
Vist : 562 gange
50 point
Dato : 07-08-09 22:47

Hej
Jeg har fået gang i min multimediaafspiller. Til dem, som har svaret mig på hvilken jeg skulle køb, er det faktisk ret sjovt, at jeg efter at have tonset rundt både fysisk og på nettet, faldt over en multimedieafspiller med WMA og DRM 9 + 10 - hos ALDI. til 399,00 kr. Og da det viser sig at der er udmærket lyd på, er den side af sagen i orden nu. Men..........
Jeg har for små ører til disse hersens flade i øret høretelefoner. Med mine normale "Lyttebøffer" er det ligesom om der ikke er effekt nok til at jeg kan skrue højt nok op for lyden. Er der nogen, som kender til andre former for høretelefoner, som man også kan holde ud at have i øret når man ligger ned (plejer at falde i søvn med en lydbog).

Jeg har simpelthen for små ører, for smalle øregange (Høreklinikken har altid gang i børneremedierne) og endnu værre, jeg har nedsat hørelse på det ene øre. Så et godt forslag til alternative høretelefoner modtages med kyshånd.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-09 22:58

I dit spørgsmål som du nævner, der viser jeg de øretelefoner som jeg bruger lige for tiden, lydgiveren eller skal man kalde den for højtaler er placeret lige uden for øregangen og holdes godt fast af en bøjle rundt om øret, jeg vil helst bruge dem som er inde i øret, men øregangen bliver irriteret af at have dem siddende i, flere timer ad gangen.
Jeg tror ikke du får problemer med at høre lydbøgerne, uanset hvilke du vælger, hvis ikke du kan skru højt nok op for lyden, så er Aldi afspilleren for billig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-09 23:00

o.v.n er det dem her, midt på siden du mener?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13277

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-09 23:01

I øvrigt kan du bruge lige de ørebøffer du har lyst til, der skal være en minijack stik på, men der kan købes en omformer hvis du har nogle gode ørebøffer som du gerne vil bruge, sammen med din nye afspiller

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-09 23:02

o.v.n

Citat
I øvrigt kan du bruge lige de ørebøffer du har lyst til

Der skal lige tages højde for dette

Citat
Jeg har simpelthen for små ører, for smalle øregange

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-09 23:06

Jeg syntes disse ser ud til at være gode - men jeg kender dem ikke -

Mon andre gør??

http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_productid_SHE9501_00_DK_CONSUMER/In-ear-hovedtelefon+SHE9501-00

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-09 23:07

Her er de, dem jeg bruger for tiden, der er absolut ingen problemer for lyden fra afspilleren i at overdøve maskinerne:
http://www.sony.dk/product/haw-inear-classic/mdr-as20j

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-09 23:13

Nordsted1 du er da noget selvmodsigende, først vil du tage hensyn til små øregange, bagefter foreslår du Philips ind i øret telefoner, lige netop Philips laver nogle uhåndterlige telefoner, de er meget stive i gummi og som regel for store til almindelige folk

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 60 point
Dato : 07-08-09 23:17

http://cdon.dk/hjemme-elektronik/koss_porta_pro-524807

Disse hovedtelefoner er fremragende. Læg lige mærke til dette: Frekvensområde: 15-25000 Hz. Er behagelige at have på og lytte til. (Jeg har købt 2 sæt, så jeg har 1 i reserve, hvis o.s.v.)

Mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-09 23:22

o.v.n... jeg syntes dette lød tiltalende

Citat
Tre forskellige dækselstørrelser sikrer optimal komfort

Til når man også skulle kunne sove med dem på

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-08-09 23:24

Hej o.v.n.
De ser da gode ud de der Sony. Kan man ligge på siden med dem på? Hm..... har faktisk sådan en formstøbt nakkepude, som jeg har "hulet ud" til plads til større lyttebøffer, men smart er det jo ikke just. Jeg kan godt se fidusen med dem du henviser til. Sidder selve højtaleren i den sorte knap midtpå, men skal den ind i øret? Jeg har et høreapparat til det ene øre, som jeg dog kun bruger af og til - når der er noget jeg ikke vil gå glip af og det må på grund af mine ører være et apparat, som sidder bag ved øret. Selve dimsen ind i øret er måske som 2 tændstikhoveder (ikke svovlenden) lagt ved siden af hinanden - så der er ikke meget plads til noget. De medleveredehårde knapper til afspilleren kan jeg ikke engang få ind i øret.

Spørgsmålet er: Hvor på øret sidder knappen med højtaleren?

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-08-09 23:33

Hej Heller 22

De ser også fine ud. Jeg har flere typer af dem med bøjle over hovedet, men de bliver slappe/løse med tiden, så telefonerne ikke mere slutter ordentligt til ørerne. Dem du viser, ser ud til at kunne holde bøjlen. Hvordan er det med at ligge på siden med dem?. Den der aflange knold - er til hvad? eller hvilken funktion har den?

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-08-09 23:42

Citat
Den der aflange knold - er til hvad?
Den er til at indstille, hvor meget trykket på ørerne må være. Mht til at ligge på siden: Så tror jeg altså, at du nok ikke kan finde nogen hovedtelefoner, der ikke vil genere .

Mvh

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-08-09 23:47

Hej heller22

Tak for svaret og du har sikkert ret i at man ikke kan få nogen, som ikke generer.
Jeg kigger lige på dem een gang til
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-08-09 23:56

Hej Ingelein.

Jeg håber bare, at du finder nogle, som du bliver glad for . Forøvrigt har jeg handlet hos CDON mange gange. Og der har været 0 problemer .

Mange hilsner fra Heller

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-09 23:56

Dem jeg viser fra Sony, dem mærker du ikke selv om du ligger på siden, højtaleren er den lille runde midt på det blanke skykke, den er lige uden for øregangen 1-2 millimeter, nok til at der kan komme luft ind i øret men tæt nok på at du hører det hele

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-08-09 11:51

Hej o.v.n.
hvis "knappen sidder inde i øret, dur det vist ikke, jeg har simpelthen ikke plads til det - ikke engang i ørebrusken - det der sidder før øregangen. Det er nogen værre museører jeg har .
Den der hårde knap, som sidder på de medleverede højtalere kan jeg ikke få ind i øret og de måler 1, 7 cm i diameter.

Men al begyndelse er svær. Lydstyrken er fin - endda for høj med de der små knapper, så udgangseffekten er god nok. Jeg har også i settings fundet ud af at afspilleren kan sættes til forskellige musikformer: rock, jaz, classisk, normal osv. Så den del skulle også være ok.

Måske burde jeg vælge KOSS porto pro "bøfferne". Især, fordi man kan stille på bøjlen, så trykket på ørerne kan reguleres.

Hilsen Ingelein, som så må sidde op og sove -

Ps. Det lyder måske mærkeligt med at høre lydbøger for at falde i søvn, men det virker!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-08-09 13:57

Hej Ingelein.

Hvis de bøger, som du hører, er kedelige nok, er det da ikke så mærkeligt, at du falder i søvn .

Mkh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-08-09 17:31

Ingelein du vil da også misforstå, jeg skriver meget tydeligt at lydgiveren er placeret ige uden for øregangen og altså ikke inde i øretgangen, øret er den tragt du har på siden af hovedet og det er korrekt at de små lydgivere er inde i øret, men uden for øregangen, øregangen er det rør som er mellem øre og det indre øre

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-08-09 18:05

Hej o.v.n.

Nej, jeg har da ikke misforstået noget. Jeg kan bare slet ikke have noget inde i "tragten". mine Bruskformationer - kringelkroge eller hvad du vil kalde det inden selve øregangen levner ikke plads til de der runde dimser. Jeg kan have noget, der dækker øret (tragten), men ikke noget, som skal placeres inde i det der kringlede brusk.

mange hilsner
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-08-09 18:06

Tak for svaret heller22.
jeg har studeret de nævnte Koss Porta pro - og har bestilt dem det sted du nævner.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-08-09 19:26

Hej Ingelein.

Tak for det. Og nu håber jeg skisme, at du kan bruge dem, og at du bliver glad for dem. . Ellers er du velkommen til at brokke dig til mig. Jeg er nemlig en af dem, som der godt må skrives privat til .

Mange hilsner
Heller