/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Nye dokumenter via brevfletning?
Fra : liebing
Vist : 296 gange
120 point
Dato : 14-04-03 10:22

Hej

Jeg mangler lidt hjælp til at kunne genere nye dokumenter på baggrund af en fletning..

Under normal fletning i word 97/2000 generes et samlet dokument indeholdende alle med alle de små under dokumenter.
På basis af en flette fil med f.eks. 1000 personer, har jeg brug for at flette og gemme 1000 enkelte breve – forstået på den måde at en fletning giver et dokument for Per og et for Peter osv. Dokumentet skal gennem under et navn der hentes fra flette filen.

Håber at det kan lade sig gøre

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-04-03 12:57

Når du laver din fletning har du mulighederne flet alle eller flet fra/til
Du kan vælge flet fra 1 til 1 / 2 til 2 o.s.v. Men du skal lave det tusind gange.
m v h
HC

Kommentar
Fra : liebing

Dato : 14-04-03 12:58

Ja, det er jeg klar over - men det var jo ikke lige det der var hensigten.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-04-03 13:03

Der skal nok noget kodning til. Jeg leder videre

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-04-03 19:24

Så tror jeg jeg har den (jeg har lige afprøvet det på en fletning på 120 stk.)
Forudsætninger:
1: fletfelt med: navn, adresse, post-nr, by
2: standardbrevet (uden fletfelt)

Metode: I dette tilfælde "NAVN" hæves til overskriftsniveau 1 (markér og sæt niveauet) (selve formatet tilpasses
inden)
Alt andet forbliver som brødtekst
Fletning foregår ellers helt som normalt.
Overgår til Dispositionsvisning.
Markerer alle UNDTAGEN den første sektion.
Trykker derefter på knappen for at oprette underdokument(er)
Gemmer så det hele og der oprettes så automatisk samme antal filer som der er overksriftsniveau 1 på
(i mit tilfælde 1000 stk.)'

det virker!!
m v h
HC

Kommentar
Fra : liebing

Dato : 16-04-03 09:27

HC, det virker også for mig.

Nu skal jeg bare ha' konverteret alle de "nye" dokumenter til TIFF. Kender du en måde hvorpå man kan det?

Hilsen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-04-03 11:08

Hvorfor vil du have gemt dem som et billedformat (Type = MIME/Image)
Hvis du absolut vil, må du kopiere hvert enkelt dokument og indsætte det i et grafik/billed-program.
Jeg vil tro at det er smartere at konvertere dem om til .*pdf formatet og dette kan gøres med et lille gratis program der hedder pdf-factory fra www.fineprint.com
I gratisudgaven kommer der en linie nederst i dokumentet hvor der står noget i stil med: created with fineprint pdf-factory. Denne linie forsvinder hvis man benytter købe-udgaven.
Programmet installerer sig som en PRINTER, og man åbner bare sit dokument og vælger Print og vælger så sin pdf-printer som printer, hvorefter der dukker en lille boks op hvor man kan skrive nogle detaljer om dokumentet o.s.v. hvis man vil.
.*pdf-dokumentet kan ikke redigeres og man skal have installeret Acrobat Reader for at åbne det (kun læse / ikke skrive), men det har næsten alle jo også på maskinen. Ellers kan det downloades gratis fra www.adobe.dk
De oprindelige word-dokumenter er der ikke rørt ved.
m v h
HC

Kommentar
Fra : liebing

Dato : 16-04-03 11:20

De mange dokumenter skal sendes via fax. Og det faxkort jeg har, sidder i en OS/2 maskine (grin bare ). Så derfor Tiff.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-04-03 12:24

så må du scanne dem (pyhhh - haaa)
Men kan det være rigtigt at man kun kan faxe i *tiff formatet ??? Det må da være muligt at faxe i flere forskellige formater, hvor selve fax-programmet så automatisk konverterer til et "afsendeligt" programformat.
Har du prøvet med et enkelt pdf-dokument??

Kommentar
Fra : liebing

Dato : 16-04-03 12:42

Ja, den kan kun modtage formater i Tiff, Pcx og ren tekst.

Opgaven omkirng fletninger er løst - så du skal ha tak.

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : liebing

Dato : 16-04-03 13:00

Jeg kan se at når jeg vælge "prette underdokument" så generes der en ekstra blank side pr. fil - Hvorfor det?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-04-03 13:22

Det må være noget med sektionsskiftet. Prøv at åbne et af dokumenterne, og prøv at slette alt efter sidste tegn og se hvordan det virker.
Ellers jeg lost, kan ikke tænke mere.
Ang.: fax Prøv at oprette et helt nyt spørgsmål om dette emne, for der kan jeg ikke hjælpe, da jeg ingen erfaring har med fax.

Jeg tror ikke vi kan komme videre med "brevfletningen". Jeg kan i hvert fald ikke.
m v h
HC

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 120 point
Dato : 16-04-03 15:39

er det tid til at acceptere eller afvise spørgsmålet???

Godkendelse af svar
Fra : liebing

Dato : 16-04-03 15:57

Tak for svaret catbody.

Du må undskylde, jeg trode at jag havde klikket på "udbetalingen"

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-04-03 16:03

takker for point

HC