/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bedre trådløst signal??
Fra : ivanovic1
Vist : 626 gange
50 point
Dato : 26-07-09 00:09

Hej Alle,

Når jeg er ude og rejse forekommer dette problem ofte. Jeg er på et hotel med trådløst internet, men min bærbar kan ikke fange signalet særligt godt.

Kan jeg købe en "dims" som kan hjælpe med at gøre signalet bedre.

Mvh.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 26-07-09 00:14

du kan købe en bedre wifi enhed. herne me antennetilslutning, som du sætter en reningsantenne på. Så drejer du antennen til signalet bliver bedst.

Der er i øvrigt stor forskel på de indbyggede wifi "kort " i de forskellige bærbare. Nogle har en elendig følsomhed og sendestyrke.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 26-07-09 00:20

Har du et link til denne "dims"

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 26-07-09 00:29

Findes der en antenne som man kan tilslutte usben eller på anden måde frostærke signalet uden at man skal til at skille den bærbare for at sætte noget helt nyt i den...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-07-09 00:31

Ja det er jo ikke lige godt, alt det isenkram man bliver budt på hos den lokale pc-pusher.
Ofte er antennen anbragt i skærmkanten, så det skal du tage højde for, når du skal på nettet trådløst.
Jeg har selv valgt at have et mobilt bredbånd, som alternativ, men her er der også forskel på de forskellige selskabers dækning. Her er TDC dog den bedste. "3" påstår de har den storste mængde af trådløs internet, men dækningsprocenten på landsplan er alt for ringe.

Men transor er inde på noget af det rigtige. - Et netkort af USB eller PCMCIA typen, med mulighed for extern antenne, vil give en forbedret dækning.

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 27-07-09 02:07

Tak for svaret transor.