/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows XP eller Windows 7
Fra : toby-a
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 27-06-09 17:06

Hey.

Microsoft udtaler Windows 7 er blevet en del hurtigere en Windows Vista.
Jeg sidder på en Windows XP, som desværre er rimeligt langsom. (da den er rimelig gammel)
Så ville bare spørge om Windows 7 også er hurtigere end Windows XP, for så kunne jegf godt overveje at skifte! ;)

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 27-06-09 17:06

Spørgsmålet vil stige 20 point hver dag!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-06-09 17:16

Det kan da komme an på en prøve, hent den nye Windows 7 og installer den ved siden af din gamle XP, så kan du skifes til at bruge 7 eller XP:
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/home?os=nonwin7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-06-09 17:17

Din XP kan da sikkert blive en del hurtigere, hvis du kører oprydning og defragmentering

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 27-06-09 17:40

Citat
Jeg sidder på en Windows XP, som desværre er rimeligt langsom. (da den er rimelig gammel)

Det er ikke Win XP der bliver langsom, det er din PC, så gør som o.v.n. siger pluds evt. fjerne programmer der ikke bruges. Hvor hurtig er din maskine og hvor mange ram.
Du skriver den er rinelig gammel hvad er det?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 18:06

Og når du skal rydde op så brug denne her også. Ret så effektiv til oprydning i registreringsdatabasen.
http://www.kandu.dk/tip19817.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-09 18:06

Hvis maskinen er SÅ gammel løser problemet sig selv - så kan du slet ikke installere hverken Vista eller 7eren...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-06-09 19:29

Mit råd er vent i ca. 1 år med at købe Win7, så er den lidt billigere og de har opdaget de værste børnesygdomme. Jeg vil i hvert fald vente før jeg opdaterer XP.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-06-09 19:47

He he, nu er jeg en af de heldige der får windows 7 næsten gratis(skal kun betale forsendelsen af dvd`en), da jeg lige har købt en ny HP computer med Vista http://crn.dk/nyheder/Gratis-Windows-7-til-pc-koebere-1.134391.html

Jeg købte godt nok min den 22 juni, men de får at vide på mandag at jeg også skal havde windows 7 med til den ellers lader jeg handlen gå tilbage, da jeg har 14 dages fortrydelse-ret og køber jeg bare den samme computer igen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 20:35

Hej Jangchr.

Du skal vist lige læse teksten i det link lidt nøjere, inden du for meget

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-06-09 20:50

helle 22

Har læst det, men hvis du har set et af mine spørgsmål fra før hvor jeg havde problemer med vista, så vil det ikke gøre mig noget at installer windows 7 fra bunden

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 20:54

Ohkaj. Men så er den ikke gratis.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-06-09 21:00

Jo da helle 22

"Det betyder, at alle europæiske Windows-brugere som vil opgradere en Vista-computer til Windows 7 bliver tvunget til at foretage en komplet nyinstallation - dvs. installere alle sine programmer og data igen fra bunden.

Det gælder også for dem, der køber en Vista-computer i Europa frem til slutningen af året. Det er stadig gratis at skifte til Windows 7, men alle programmer, der er installeret under Vista, går tabt."

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 21:46

Citat
Men der er samtidig en rigtig dårlig nyhed for alle europæiske Windows-brugere. I Europa vil Microsoft kun sælge den såkaldte E-version af Windows 7 uden Internet Explorer. Det sker angiveligt for at efterkomme EU-Kommissionens krav om, at styresystem og browser skal adskilles. Men Windows 7 E kan ikke installeres som en opgradering på en computer med Vista. Begrundelsen er, at der ikke findes en tilsvarende version af Vista - uden browser - som kan opgraderes.
Og da det nok er E-versionen, der er gratis og uden IE, skal du nok benytte den "Gode nyhed"

Citat
Den gode nyhed i denne forbindelse er så, at den fulde version af Windows 7 E koster det samme som den billigere opgraderingsversion koster andre steder i verden, i hvert fald indtil slutningen af året.

Den europæiske pris for Windows 7 Home Premium E er 119,99 euro, Windows 7 Professional E koster 285 euro og Windows 7 Ultimate E koster 299 euro. Fra midten af juli og frem til august kan Windows 7 Home Premium E forudbestilles på nettet til 49,99 euro.

I USA kommer Windows 7 allerede den 22. oktober, men de fleste andre sprogversioner kommer først den 31. oktober. Pc-firmaerne ventes at være klar med de første computere med Windows 7 allerede på lanceringsdagen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 21:48

Når vi nu er nogen, der lige er "kørt" af sporet, vil jeg gentage til spørger:

Citat
Og når du skal rydde op så brug denne her også. Ret så effektiv til oprydning i registreringsdatabasen.
http://www.kandu.dk/tip19817.aspx
Og tilføje at min pc blev lidt hurtigere efter den oprydning

Mvh

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 28-06-09 00:02

Citat
Din XP kan da sikkert blive en del hurtigere, hvis du kører oprydning og defragmentering

Ja, det ved jeg godt. :) Har jeg også gjort. Men hvis man nu kunne få den til ar køre endnu hurtigere med Windows 7, ville jeg helt klart skifte!

Citat
Det er ikke Win XP der bliver langsom, det er din PC, så gør som o.v.n. siger pluds evt. fjerne programmer der ikke bruges. Hvor hurtig er din maskine og hvor mange ram.
Du skriver den er rinelig gammel hvad er det?

Det ved jeg så godt. :) Min computer har 512 MB RAM.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 00:12

Hej Toby-a.

Speed nu dit kraftværk
Citat
Min computer har 512 MB RAM
af en pc lidt op med det program, jeg bliver ved med at "reklamere" for. Det hjælper altså .

Og du kan garanteret kun få "knald" på den, hvis du "går" tilbage til Windows 98 .

Ha en god nat

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 28-06-09 00:25

Du kan ikke bruge Windows 7 på computeren, som den er nu
Citat
If you want to run Windows 7 on your PC, here's what it takes:

*

1 gigahertz (GHz) or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor
*

1 gigabyte (GB) RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit)
*

16 GB available hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)
*

DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver
det er mindste kravene til en computer som kan køre Windows 7
For at gøre heller22 glad, kan du prøve linket.
Men for at speede din gamle computer op, så skal du se på Advancet System Care, et fuldstændig gratis vidunder værktøj som jeg blev anbefalet af Molkyle:
http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 00:45

Hej ovn. Jeg er , hver gang du "blander" dig . Det ved du da .

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 28-06-09 01:14

Citat
Du kan ikke bruge Windows 7 på computeren, som den er nu
Citat
If you want to run Windows 7 on your PC, here's what it takes:

*

1 gigahertz (GHz) or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor
*

1 gigabyte (GB) RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit)
*

16 GB available hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)
*

DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver
det er mindste kravene til en computer som kan køre Windows 7
For at gøre heller22 glad, kan du prøve linket.
Men for at speede din gamle computer op, så skal du se på Advancet System Care, et fuldstændig gratis vidunder værktøj som jeg blev anbefalet af Molkyle:
http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

Øv. :D Men tak for svaret, vil helt klart gøre brug af dit råd! :)

Godkendelse af svar
Fra : toby-a

Dato : 28-06-09 01:14

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 01:17

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

Jow jow, det er skisme da en god oprenser . Og nemmere lige at downloade, end Power Tools Lite (og som kun rydder op i reg.dat.basen) Så for at gøre ovn glad, synes jeg, at du skal hente ASC.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-09 01:18

Selv tak - jeg håber du får glæde af programmet.
Heller22 du er vist en drillepind

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 01:21

Ovn. Hvorfor har du slet ikke skrevet noget om Ubuntu i dette spørgsmål . Og du må da være for min opbakning

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 01:23

Citat
Heller22 du er vist en drillepind
En anelse da

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 01:26

Men bortset fra drilleriet, så er det renseprogram, du linker til, nok en del bedre end PTL, CCleaner, FCleaner mm. Så tak for det, du min gode Kandu-ven

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-09 07:40

Tag specifikationerne med et gran salt !!!

En nørd har installeret ..OG bootet Win7 på en maskine med en 600 Mhz. CPU, 20 Mb. harddisk ..og; HOLD NU FAST hr. Svend; 128 Mb. RAM.

Der var bare liiiige det: Selvom systemet var kørende ...sådan da; så tog det 17 TIMER, at boote operativsystemet op

Forvent ingen 'Formel1 racer' med Win7 i forhold til XP

</MOLOKYLE>