/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar - batteri oplader ikke
Fra : CelinaL
Vist : 4797 gange
40 point
Dato : 26-06-09 15:19

Jeg har det dilemma med min bærbare Compaq med Vista installeret, at batteriet ikke lades op. Når jeg fører musen over strømstyringsikonet får jeg meldingen "0% tilbage (tilsluttet, oplader ikke)".

Jeg kan således kun bruge maskinen med strømstikket i - og det er jo lidt irriterende i længden!

Er der nogen kloge hoveder, som er stødt på det før?

Mvh
Celina

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-09 16:38

Ja på en gammel IBM, der var der ir på kontakt fladerne, tag batteriet ud og gør alle kontakt flader godt rent, inden du sætter den ind igen.
Fatcs der er ingen forbindelse mellem batteri og computer
Årsagen kan være dårlig forbindelse, eller batteriet er kaput

Kommentar
Fra : CelinaL

Dato : 26-06-09 19:08

o.v.n

Jeg har gjort som du skrev, men det har desværre ikke virket at tage batteriet ud og "rengøre" det.

Jeg så at en havde spurgt om samme spørgsmål på nettet. Han fik besked på at download et "program" som skulle hjælpe på det. Det virkede for ham uden problemer, men det var til en Dell.

Jeg tog alligevel chancen og downloadede programmet, men programmet skrev at det ikke passede til min computer :(

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-09 19:14

Er du sikker på at batteriet er OK ? Jeg har aldrig hørt om et program som kunne lade batterier op

Kommentar
Fra : CelinaL

Dato : 26-06-09 19:20

o.v.n

Svaret til hans spørgsmål var: Kan se ud som om du skal opdatere BOS: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-56284-1&lc=en&cc=us&dlc=en&product=3425152&os=2093&lang=en

Det ser ud til at være et softwareprogram/opdatering..

Jeg er slet ikke sikker på at mit batteri er okay nej - jeg har jo trods alt købt min computer i fona.. Hmm!! :/

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 26-06-09 19:45

Du må ind i Fona og klage, der er vel garanti eller er den udløbet ? Jeg tror ikke på den med at opdatere BIOS

Kommentar
Fra : CelinaL

Dato : 26-06-09 22:14

Okay.. Det virkede bare for ham, så tænkte at der var noget lign. som jeg kunne bruge.. Men det ved jeg intet om :(

Jeg har forsikring på min computer, så de har bare at lave den ;)

Jeg er så træt af Fona!!!!

Min tidligere computer gik i stykker efter 2 mdr. - De sagde så der heletiden havde været fejl på, selvom den var ny.. Hmm.. Noget med motherboard, eller hvad det nu var de sagde ;)

De ville sende den til rep. da jeg også havde forsikret den, men måtte vente 4 mdr. på at få den hjem selvom jeg havde fortalt at min computer var mit job!

Da jeg så ENDELIG fik den hjem ville den ikke starte, og jeg fik så denne...

Nu må jeg ærlig indrømme at jeg ikke har lyst til at skulle op med denne også... ! :/

Du skal i hvert fald have tak for din hjælp :)

Godkendelse af svar
Fra : CelinaL

Dato : 26-06-09 22:15

Tak for svaret o.v.n..