/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Youtube-musik
Fra : Flikko
Vist : 2126 gange
50 point
Dato : 13-06-09 23:38

Dav.

På min gamle skole havde de på alle computerne et program kaldet "Audacity". Det var et optagningsprogram, hvor man kunne optage med mikrofon, men også direkte noget der blev spillet på computeren. Jeg kunne gå ind på youtube og optage en sang der hvis jeg ville.

Nu vil jeg gerne have lidt gratis musik, altså jeg vil gerne finde et program der kan optage lyd direkte fra komputeren og som måske også kan konvertere det til MP3. Audacity er udelukket, da den gratis version ikke kan optage lyd fra computeren.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-09 23:44

Du kan downloade musik/videoer fra youtube med dette program

http://youtubedownload.altervista.org/

du henter videoerne og ænderer til mp3 bagefter

Det er vist ikke helt sådan noget du mener, men nu kan du da få noget gratis musik

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-06-09 23:57

Hvad mener du med at den gratis version ikke kan optage fra computeren?
Jeg har gjort det mange gange.

Kommentar
Fra : Flikko

Dato : 14-06-09 00:02

Nordsted, ved ikke helt hvordan jeg så ændrer til MP3 bagefter.. Jeg er lidt.. hvad er det nu man kalder det... dum.

Bertel, det forstår jeg ikke, jeg downloaded lige den gratis version af Audacity, og på den på min gamle skole husker jeg noget med at man kunne vælge mellem "Line in" og "Microphone". Det kan jeg ikke her, hvis man kan så kan jeg ihvertfald ikke finde det.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 14-06-09 00:07

Flikko... først kopierer du url ind - sørg for at musikken lægger sig et sted hvor du kan finde den igen - lav evt en mappe til den

Når du så har hentet videoen, så sætter du prik i - convert to, - og så finder du mp3 og trykker på ok.. så det kan du sagtens finde ud, og hvis det driller så spørger du bare igen

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-06-09 00:11

Når jeg skal optage fra f.eks. youtube, går jeg ind under Rediger -> Indstillinger -> Lyd I/O og sætter Indspilning til "SteroMix", men det afhænger af din computer opsætning.

Kommentar
Fra : Flikko

Dato : 14-06-09 00:26

Okay Bertel, det kan jeg så ihvertfald ikke, men tak alligevel. Og Tak nordsted!

Godkendelse af svar
Fra : Flikko

Dato : 14-06-09 00:27

Tak for svaret Nordsted : )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-09 00:32

Audacity findes kun i en gratis version, så du kan godt optage med den når du hører musik fra Youtube det er et spørgsmål om indstillinger, men forslaget fra Nordsted1 er ikke så ringe endda men det er kun til flv filer, altså flash movie, hvis du vil have HighQuality så er det mp4 filer og dem har YoutubeDownloader det ikke så godt med
Jeg bruger Firefox som browser:
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
og har VideoDownloadHelper som add on:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/3006
så er filmen hjemme på computeren med et klik og skal lige en tur gennem en converter, jeg skrev et tip for nogen tid siden:
http://www.kandu.dk/Tip19394.aspx
den er nem at bruge og kan hentes i en version til Windows

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-09 00:33

Øv jeg var for langsom, læg mærke til at det ikke er stereo mp3 filer du får, med den metode

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 14-06-09 00:56

heh, hvis man vil have gratis musik, kan man vel lige så godt tage skridtet fuldt ud og oprette en konto på wafflesl.fm eller what.cd :P