/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
byttet om på c og d drev
Fra : rodehovede
Vist : 400 gange
20 point
Dato : 24-05-09 22:53

hej!

jeg er kommet til at tage nogle filer og mapper fra c drevet og flyttet dem ogver i d drevet.
har så flyttet dem tilbage igen.

hvad gør jeg for at få min pc til at opføre sig normalt igen?!

den kan ikke så meget efter jeg gjorde dette stunt.

Mvh rodehovede

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 30 point
Dato : 24-05-09 23:03

Ih altså, hvorfor gør du også sådan noget? . Det lyder som om, at det er programmer - måske ligefrem noget til windows - du har flyttet rundt på? For er det dokumenter, billeder og sådan noget, skulle det ik betyde så meget. Men er det programmer, må du nok fjerne dem, der er flyttet rundt på, og så installere dem igen! Det er mit bud

Godkendelse af svar
Fra : rodehovede

Dato : 24-05-09 23:12

Tak for svaret heller22.

jeg ved ikke hvorfor jeg gør sådan noget!? hehe

ja det er programmer jeg har flyttet rundt på...

men når det er ting til windows og sådan så kan jeg da ikke bare fjerne og indstallere det igen?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-05-09 23:14

UPS - Du har da ikke flyttet undermapper fra Windowsmappen, vel ???

Kommentar
Fra : rodehovede

Dato : 24-05-09 23:24

det ved jeg ikke... hvad er det...?

men tror det... for det vist det meste fra d drevet...¨

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-05-09 23:35

Fortvivl dog ikke endnu . Normalt installeres styresystemet altid på C-drevet. Det vil fremgå, hvis du kan finde Stifinder ved at højreklikke på Start nederst til venstre. Så kan du se alle mapper - det er de gule firkanter i venstre side af skærmen. Og nederst under C: er mappen Windows. Klikker du på Windows, vil der komme en hulens masse mapper frem. Det er dem, jeg kalder undermapper. Og det er dem, der IKKE må flyttes rundt med.

Jeg håber dæleme, du kan forstå, hvad jeg mener ?????

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-05-09 00:01

Jeg skal altså tørne ind nu, da jeg er . Men idet jeg går ud fra, at du IKKE har flyttet mappen Windows og undermapper, burde du kunne "rette op" på din pc, ved at afinstallere almindelige programmer (altså dem du ved, du har rokeret rundt med), og så installere dem igen. Ellers må vi vende tilbage til problemerne i morgen (så pyt da - idag) igen.

Mvh og god nat

Kommentar
Fra : rodehovede

Dato : 25-05-09 14:20

jeg har ikke flyttet rundt med windows undermapper

og mange tak for dine svar!

bare et lille spørgsmål mere...

så fordi jeg har flyttet rundt på nogle filer, så burde det ikke gå ud over messenger?
har afinstalleret messenger. og har gjort det rigtigt med den der kode man sætter ind i kør osv...

men kan ikke indstallere den igen.

jeg kan heller ikke installere min printer da min pc "tror" at der ikke er mere plads...

mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-05-09 14:27

Hej igen.

1. Messenger er et separat program. Hvordan har du afinstalleret det?

2. Hvor meget plads er der på drev C:?

3. Kunne du finde ud af at åbne Stifinder?

Kommentar
Fra : rodehovede

Dato : 29-05-09 22:32

1 man skal jo bare sætte den der kode ned i kør så gør en pc det hele.

2 c drevet.. der er ca 25 GB plads

3 ja kunne godt åbne stifinder

mange tak fordi du gider at hjælpe

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-05-09 22:53

Har du prøvet at hente opdateringer til Windows?

Eller henter din pc automatisk selv opdateringer?

Hvis du går til Microsoft Danmarks hjemmeside, må du kunne finde Messenger mm.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-05-09 00:00

Du kan forøvrigt hente den ny Messenger her:
http://programmer.downloadcentral.dk/?WindowsLiveMessenger8.1/Chat/Internet/1053

God pinse