/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
vindmøller til husgavl/tag
Fra : tararam
Vist : 1420 gange
21 point
Dato : 22-05-09 23:45

Læste et sted man kunne købe disse mindre vindmøller til opsætning på ens hus, men også at det vistnok var forbudt at opføre dem fordi de vil skæmme vægge og tage. Men nu skulle det vist være iorden at bruge dem igen. Een mølle skulle kunne forsyne et alm. hus med 30% af den el-energi man bruger, sådan i snit.
Men hvor kunne man købe dem.???

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 23:54

www.procure.dk

har selv tænkt at skulle have en

mvh
vic2000

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-05-09 00:02

Tararam:

når du kommer på siden, tryk på produkter og næste Energi, så kan du også hvor meget de yder mm

go vind
mvh
vic 2000

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-05-09 08:29

Små vindmøller der leverer 12 - 24 Volt kan ikke

give dig 30 % af dit forbrug.
TV2 vejrhaven har en mølle fra Procure, et stykke legetøj.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-05-09 08:39
Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-05-09 09:13

Citat
TV2 vejrhaven har en mølle fra Procure, et stykke legetøj.

en god start: spørg Teknisk forviring i din kommune, om du må sætte en mølle op, og så specielt hvis den skal op på 30 KW,
Det hedder sig i de fleste kommuner, skal du op over tagryk med noget så skal der søges om og få lov til det, på nær flagstænger og træer. alt hvad du placere under tagryk,s højde skal man normal ikke søge om,
det var måske en ide for dig og få, jeg har lavet vindrotor blade, som du så kan varriere i højden, på en lodret aksel, og med gear i bund,

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-05-09 10:06

I den kommune jeg bor i får man afslag hvis det er over tagrygs højde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-05-09 10:15
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-05-09 13:45

de små vindmøller er beregnet til at have på en båd, hvor man har brug for at lade på batterierne under sejlads og hvi man ligger for anker og dermed ikke har mulighed for at få landstrøm.
til den slags er de til gengæld ganske forttræffentlige.
men hvis du vil spare på strømregningen er det solpanelre der laver 220 volt du skal investere i. men de er ret kostbare, og kan ikke tjene sig selv hjem inden for en rimelig tid. men de virker.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 21 point
Dato : 23-05-09 13:58

Et 12-24 volts snurrepiberi kan vel groft sagt tage sig af belysningen samt mindre el-apparater hvis man trækker uafhængigt net fra den.

Husk at spørge naboen først, han kan finde på at klage over støj, turbulens der påvirker havegrillen, magnetiske bølger, prisfald på huset og andre mærkelige ting hvis han ikke gider at se på den.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 19-06-09 22:31

Tak for svaret LuffeA.