/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Åbning af vedhæftet fil
Fra : Mogens100
Vist : 1170 gange
40 point
Dato : 15-04-09 10:59

Jeg har problemer med at folk ikke kan åbne mine vedhæftede filer. Jeg har fået PC med Windows Vista, og bruger Windows Mail til mine breve. Den gamle PC havde Windows SP og der brugte jeg Outlook Express til breve. Den gang var der ikke noget i vejen. Mon der er nogen der har et godt råd?
Mogens.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 15-04-09 11:06

Hvilket format har den vedhæftede fil?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 15-04-09 11:07

Det kan være dine vedhæftede office filer er af en nyere udgave som de andre ikke kan læse.

Når du gemmer noget i eks. Word - så gem som filtype "word 95-2000" så kan alle læse det.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 15-04-09 11:11

Eller send breve som .pdf eller .xps! Rent faktisk bør du ALDRIG sende Wordfiler eller lignende hvis der er tale om det færdigt dokument! Hvorfor er en længere forklaring, men færdige dokumenter sendes ALTID som enten .pdf eller .xps!!!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-04-09 12:47

med vista følger der office 2007 med og hvis de personer der modtaget dine mails kun har office 2003 og ældre så kan de ikke åbne de filer du sender, med mindre de downloader et lille konverterings program fra microsoft.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-09 13:34

Det er en ikke holdbar påstand Webnoob, det er kun hvis dokumenterne sendes som docx at er problemer, den nye kontorpakke kan godt gemme i ældre formater og så er der ingen problemer, eller simpelhen væn jer til at sende ALLE dokumenter som pdf, så har alle ens muligheder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-09 13:38

Med Vista følger >>>>>>>>>>>>>> Works <<<<<<<<<<<< og ikke office 2007

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-09 13:40

Jo den gør Eyvind - som prøveversion

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-09 13:43

Ikke alle versioner af Vista på alle computere.
Fujitsu-Siemens 17" med Vista har Works og ikke andet.
Jeg har selv startet den comp op fra ny...................................

Kommentar
Fra : Mogens100

Dato : 16-04-09 07:56

Tak for svarene. Jeg har forsøgt med at gemme som "Word 97 - 2003 - dokument". Det hjalp, så nu kunne vedkommende åbne filen. tak.
I skriver jeg skal sende som .pdf. Hvordan gør jeg det.
Hilsen, Mogens100

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-04-09 08:00

I tager begge fejl der følger ingen Office eller Works med Vista, men de er begge ekstra programmer som nogle gange følger med maskinen og den samlet software pakke. Og ja mange gange er den Office 2007 version en prøveversion.

Mogens100: Hvis modtagerne ikke kan åbne nogle af dine vedhæftninger lige meget om du sender en PDF eller en anden filtype kan det være det antivirus program som er installeret som giver problemet.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-04-09 08:06

PDF fil er en fordel da det er et standard format som bruges over hele verden uden problemer.
Jeg vælger pdf i mit printervindue, når jeg vil udskrive.
Jeg kan også eksporterer som pdf fil i min office 2008.

Det kjræver at du har Adobe destiller eller et andet program der kan generer en pdf fil, men Adobe er det bedste.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : Mogens100

Dato : 16-04-09 08:11

Tak for svaret Eyvind. Jeg prøvede at gemme som "Word 97 - 2003 - dokumentr". Så kunne vedkommende åbne den. Tak. Hilsen Mogens100
Nogle skrev jeg skulle sende som .pdf , hvordan gør man det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-09 10:31

Der findes flere programmer som kan omdanne til PDF.

Jeg ved ikke om din office kan gøre det i eks. eksporter.

Men det gratis officeprogran kan eksportere i PDF.
http://da.openoffice.org/
Dette program kan åbne redigere og gemme Micorsoft office filer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-09 10:38

I tager begge fejl der følger ingen Office eller Works med Vista - ja ja ja det er jo noget fabrikanten lægger i comp.