|
| Endnu et P-Watch spørgsmål Fra : Perege | Vist : 1908 gange 250 point Dato : 10-04-09 13:19 |
|
Hej alle.
Er der en her i forummet der er god til det med lednings-diagrammer i biler?
Mit problem er det at jeg vil have installeret en P-Watch i min kones Mazda 3.
Men jeg ved ikke hvor på stikket (hvilken farve )til tændingen jeg skal sætte den orange ledning.
Ledningerne er ført. Nu mangler jeg bare at tilslutte dem rigtigt.
Stikket ser sådan ud:
http://img24.imageshack.us/img24/5428/cimg0179ejp.jpg
og her fra den anden side:
http://img24.imageshack.us/img24/6308/cimg0180n.jpg
God forklaring belønnes.
Også evt. hvor på stikket jeg kan sætte rød og sort ledning.
Ved godt det er sort der er minus og rød der er plus, men hvis nu man kan sætte alle 3 ledninger til stikket.........
| |
| Kommentar Fra : swarn |
Dato : 10-04-09 13:34 |
| | |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 10-04-09 13:36 |
|
Du kan måske bruge kabelsko i dit stik.Hvis det er et ledig stik. Hvis du har nogle der passer.Det er ikke bare at se på farvene om det er + eller -.Men den tykke røde er nok +. Men du må måle dig frem for at være sikker.
alimak
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 10-04-09 15:04 |
|
der er vist en udførlig forklaring i brugsanvisningen,
hvis du læser / følger den,… SKAL det virke,
(glem det ’stik’ du viser,.. medmindre det kan bruges i forb. med beskrivelsen.)
http://www.p-watch.com/produkter/p-watch_parkeringsure/montering/
Citat Ordforklaring:
Klemme 30: Dette er den konstante +ledning, som sørger for, at der altid er strøm op til uret.
Klemme 31: Dette er en stelforbindelse. Der må ALDRIG være strøm på denne forbindelse. Monteres med fordel på køretøjets karrosse.
Klemme 15: Dette er en tændingsledning. Denne ledning er 0 Volt, når motoren er slukket, og der er strøm på i det øjeblik, hvor nøglen drejes til tænding.
OBS
Der skelnes mellem to tændingsledninger, som betegnes klemme 15.
Den normale klemme 15 mister IKKE strømmen, når nøglen drejes fra tænding og derefter til start.
Den anden klemme 15 går ud i et kort øjeblik, når nøglen drejes fra tænding og derefter til start. Prøvelampen vil derfor gå ud i et ganske kort øjeblik.
Gode råd til montering:
Klemme 30=konstant strøm/+: Denne ledning kan du med fordel montere på den ledning, som kommer ude fra batteriet. Det er meget vigtigt, at denne forbindelse ikke på noget tidspunkt er spændingsløs, da det vil påvirke urets funktion. For at få optimal sender-modtagerforhold for Frankfurtsenderen må den røde ledning gerne monteres på en strømforsyning, som måler 10 V og derover, når motoren er slukket.
Klemme 31=stel/ -: Denne ledning monteres med fordel på køretøjets karrosse. Fastgørelsen kan med fordel ske med en kabelsko og derefter loddes på karrossen. Det er meget vigtigt, at der ikke på noget tidspunkt er strøm på denne ledning, da det vil påvirke urets funktion.
Klemme 15: Denne ledning monteres på en tændingsledning. Egenskaben for denne ledning er, at der er 0 V, når motoren er slukket, at der kommer strøm på, når nøglen drejes til tænding (første hak), og at der er strøm på, når starteren startes (nøglen drejes helt over). Denne ledning kan du finde vha. dit diagram. Derudover kan ledningen findes ved tændingslåsen, tjek evt. bag radioen, ved cigarettænderen, blæsesystemet, lyskontakten, etc. Kort sagt alle de funktioner i bilen, der virker, når motoren er startet, og ikke virker, når motoren er slukket. |
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 10-04-09 15:08 |
|
husk dog,
hvis du monterer en,.. eller flere ledninger DIREKTE til bilens batteri,
SKAL der monteres en sikring imellem, (forlanges også til 'bilsyn')
| |
| Godkendelse af svar Fra : Perege |
Dato : 10-04-09 15:39 |
| | |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 10-04-09 17:06 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|