|
| Kommentar Fra : hawaii7 |
Dato : 25-03-09 17:23 |
|
Du kan få dit fastnet nummer overflyttet til din mobil hos Sonofon.
De vil ikke overflytte dit fastnet nummer til mobil hos TDC.
hawaii7
| |
|
Betaler Sonofon så TDC noget for det?
Og der er vel ikke kun de sidste 4 cifre??
| |
|
Hvis du flytter nummeret over på en Mobiltelefon hos Sonofon skal du være opmærksom på, at du ka nmodtage opkald på dit gamle fastnetnummer, men ringer ud fra mobilnummeret
| |
|
Jeg forstår det stadigvæk ikke...
Eksisterer det gamle fastnet nummer så stadig?
Hos TDC eller Sonofon??
Kan man eje et nummer og forlange løbende betalinger for det???
| |
|
Nummeret eksisterer men vil så være jet af Sonofon, det er altid den pågældende operatør der ejer nummeret og som så lejer det ud til dig, du betaler altså for at bruge nummeret til den operaøt du vælger at samarbejde med
| |
|
Jeg må lige snakke med min nabo igen, men først i morgen...
Jeg fik det indtryk at det var TDC der skulle have de 45 kr. pr år for nummeret?
Og vore fine dyre, B&O telefoner, hvad med dem??
De er jo værdiløse ved ren mobil telefoni,
men de kan vel de anvendes ved Stofas kabel telefoni???
| |
| Kommentar Fra : hawaii7 |
Dato : 25-03-09 18:35 |
|
Som tidligere skrevet kan du få dit fastnummer flyttte til SONOFON det gælder selvfælgelig hele dit nummer. Efter den overflytning har TDC intet med dit nummer at gøre mere.
Når folk ringer dit nummer styrer en fælles central opkaldet til sonofon. Sonofon omsætter så dit nummer til et mobilnummer og videre til din mobil.
Der skal ikke betales noget til TDC.
Så kan jeg ikke pinde det mere ud.
hawaii7
| |
|
Det er netop det med den fælles central jeg ikke forstår...
Jeg troede det var TDC (Tele Danmark)? Vi er jo grupperede i områder med fastnet,
eksempelvis 74xx her i Sønderjylland, mens mobil numre er mere tilfældige...
TDC sidder på det hårde kobber, sidder de ikke også på numrene??
| |
| Kommentar Fra : hawaii7 |
Dato : 26-03-09 07:22 |
| | |
| Kommentar Fra : vvdriver |
Dato : 26-03-09 09:33 |
|
Fra i dag har jeg ikke længere fastnet (ej hellere internet) hos tdc.
Nu har jeg hos Sonofon.
Jeg har fået et simkort med 2 numre på. Den ene er mit gamle fastnetnummer. Når nogen ringer på min gamle fastnetnummer,ringer min mobil tlf.De der ringer op betaler samme takst, som til andre fastnetnumre.Det andet nr. er mit mobil nr.Når jeg ringer fra telefonen,er det altid fra mobilnummeret,samt mobiltakst.Pris oprettelse ca.298 kr.
Pris fremover 50 kr.pr.mdr til Sonofon,intet til TDC.
Såfremt jeg ringer fra mobilen,bliver jeg faktureret for samtalen af Sonofon.
Mit internet flyttede jeg over til Cybercity.
Ps.Jeg havde en ekstra mobiltelefon liggende,den satte jeg simkortet fra sonofon i.
Telefonen ligger nu på skrivebordet. Jeg ringer ikke ud fra den,da sonofon er dyrere i mobiltakst end der hvor jeg har den anden mobil telefon.
Hvordan det hele virker mellem TDC og Sonofon, bekymrer jeg mig ikke om.
| |
|
>Pris fremover 50 kr.pr.mdr til Sonofon,intet til TDC.
Det er det samme tilbud 49 kr. pr. måned min nabo har fået.
Han siger også at vil han ikke beholde sit gamle nr. koster det nul kroner pr. måned.
Synes du det er rimeligt at man fremover i al (personlig) evighed,
skal betale 49 kr. pr. måned KUN FOR ET NUMMER?
Min nabo synes det er helt i orden, men han har også dyr duet hos TDC.
Selv har jeg mobil telefon hos Telmore, nu også TDC, og overvejer også at skifte her.
(men jeg har efterhånden fået overtalt mine nærmeste til også at anvende Telmore).
Vælger jeg Stofa løsningen er det kun danske numre der er gratis.
| |
|
Hvem skulle ellers betale??
Det svarer jo til at du har nummerplader på din bil, dem betaler du også for.
| |
|
Jeg forstår stadig ikke,
hvis jeg ikke vil bevare mit gamle nummer koster det ikke noget...
Merpris for et nummer næsten 600 kr om året?
Hvem "ejer" disse numre??
| |
|
Det er teleselskaberne der ejer numrene og lejer dem ud til brugerne, som i dette tilfælde er dig.
hvis du ikke vil bevare nummeret koster det ikke noget, fordi man så kan lade en anden bruge det, men så har du til gengæld ikke noget telefonnummer.
Hvad er det du ikke forstår?
Hvis du vil have en vare (et telefonnummer) så koster det, hvis du ikke vil have varen, så koster det ingenting
| |
| Kommentar Fra : hawaii7 |
Dato : 26-03-09 12:23 |
|
Hvis du stadig intet forstår SVENDGIVERSEN så behold hvad du har og betal det de forlanger.
Glem alt andet.
hawaii7
| |
|
Men min mobil telefon har jo også et nummer,
skal jeg (også) have mit gamle nummer?
Skyldes merprisen så at jeg må betale for 2 telefon numre??
Kan jeg ikke bare bruge mit gamle fastnet nummer som (kun et) mobil nummer,
til samme pris som det ene mobil nummer jeg har i dag???
Hos telmore betaler jeg ikke abonnement, kun forbrug..
| |
| Accepteret svar Fra : vvdriver | Modtaget 104 point Dato : 26-03-09 14:00 |
|
Citat Jeg forstår stadig ikke,
hvis jeg ikke vil bevare mit gamle nummer koster det ikke noget...
Merpris for et nummer næsten 600 kr om året?
Hvem "ejer" disse numre?? |
Grunden til jeg skal betale 50 kr. pr mdr. er følgende.
Internet flyttede jeg fra TDC til Cybercity.
Nedlægger jeg telefonlinien hel (så sparer jeg omtalte 50 kr.),men cybercity skal bruge en kobberlinie ind til mig,linien er nu lavet om til en bærelinie
vvdriver
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|