|
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 12-03-09 17:31 |
| | |
| Kommentar Fra : iOliver2 |
Dato : 12-03-09 17:38 |
|
Det er benzin..
En mazda mx3 1.6 16v fra 1991
| |
| Kommentar Fra : rocoolsen |
Dato : 12-03-09 17:44 |
|
Tror du ikke bare det er en vacumslange der er røget af under rep. Vil også give udslag ved bremsning, da bremseforstærkeren tar en del luft.
Trækaksel kan ikke gøre det, men når du kobler ud løber motoren lettere grundet friktionstab i gearkasse.
Vil måske hjælpe at oplyse bilmodel/motor
| |
| Kommentar Fra : iOliver2 |
Dato : 12-03-09 17:46 |
|
Kan ikke ummidbart se nogen slange der sku være faldet af, men jeg kigger da lige efter igen igår..
hva vil du vakumslange gøre når jeg drejer til højre, det forstår jeg ikke?
Mazda mx3 1.6 16v fra 1991..
motor kode b6
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 12-03-09 17:49 |
|
Er det også når tanken er fuld ?
Hvis ikke kunne du have et hul i sugerøret inde i tanken.
| |
| Kommentar Fra : iOliver2 |
Dato : 12-03-09 17:50 |
|
Jeg prøver lige igen, det gik lidt hurtigt..
Kan ikke ummidbart se nogen slange der sku være faldet af, men jeg kigger da lige efter igen imorgen..
Men kan en vakumslange gøre at motoren kvæles når jeg drejer til højre, det forstår jeg ikke ?
Mazda mx3 1.6 16v fra 1991..
motor kode b6
| |
| Kommentar Fra : iOliver2 |
Dato : 12-03-09 17:51 |
|
tanken er 3/4 fuld lige pt..
'hul i sugerøret' mener du brud på slangen / røret fra pumpen til indsugning eller ?
| |
| Kommentar Fra : Beestone |
Dato : 12-03-09 18:01 |
|
Et el-stik sidder løst, eller værre : benzinslangen til dyse fordeler røret er løs/utæt.
Henvend dig omgående på værkstedet som udskiftede koblingen, og forklar dem stille og roligt hvordan bilen opfører sig.
Chancen er, at en fagmands øjne straks spotter problemet, når hjelmen åbnes.
| |
| Kommentar Fra : rocoolsen |
Dato : 12-03-09 18:14 |
|
Skal lige tjekke motorkode, men mener at det er den samme som i F-serien. Kører evigt bare der er olie og vand på.
flash77 burde ikke udtale sig om noget han ikke har en brik forstand på.
| |
| Kommentar Fra : iOliver2 |
Dato : 12-03-09 18:39 |
|
Flash77, fis af med dig..
Beestone - Jeg er mekaniker lærling så jeg løser det skam selv - kunne bar ikke lige se hvad det skulle være. Jeg vil følge op på det imorgen..
problemet er der KUN når jeg drejer til højre, og KUN hvis jeg ikke rører koblingen..
Hvis jeg tager et højresving med koblingen nede går den ikke ud.. ja det lyder underligt !!
| |
| Kommentar Fra : iOliver2 |
Dato : 12-03-09 18:57 |
|
Kan det være en benzinslange der bliver rykket lidt i, således at den suger falsk luft?
når jeg så har kobling nede skal den ikke bruge møg benzin for at holde sig igang jo.
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 12-03-09 19:32 |
|
Nej, jeg driller faktisk ikke. Inde i tanken sidder der formentlig et lodret sugerør, - Jeg har været udsat ved en diesel, hvor dette sugerør var tæret, og når tanken kom i nærheden af det nivo, gik den i stå ret efter et venstresvingning, og det indebar selvfølgelig også at tanken ikke kunne tømmes under det nivo. For at få den igang igen måtte der jo så udluftes.
Ved benzinudgaven ville den også få en luftlomme ind, og faktisk ved jeg ikke hvordan den vil reagere, - for jeg ved ikke heller, om din bil er karburatormodel eller indsprøjtning.
Kun en tanke !!
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 12-03-09 19:58 |
|
Det er en dum uskik at træde på koblingspedalen i t sving. så det er ikke en anbefaling.
i øvrigt bliver vi holdt for nar, for en motor, som er tilkoblet vognen kan umuligt tabe 500 til 1000 omdr på et splitsekund. Selv om der nu nok menes pr minut.
| |
| Kommentar Fra : iOliver2 |
Dato : 12-03-09 22:29 |
|
Beestone .. Ikke ment sådan at jeg selv ville løse det på den måde - Er lidt i vildrede derfor jeg spørger jo, for at se hvad jeg eventuelt havde overset..
Transor, jo den skaber skam omdr.. tror jeg da nok ? - Det føles lidt somom hvis man sætter den i et for lavt gear når man kører, det giver lige et ryk..
| |
| Godkendelse af svar Fra : iOliver2 |
Dato : 21-04-09 18:27 |
|
Benzinfilter, der sidder på pumpen var stoppet..
Dette gjorde at når jeg drejede til højre kom beninen over hvor filteret var total stoppet, og den kunne ikk suge benzin :)
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|