|
|
Måske den automatiske choker ?
Mvh Finn
| |
| Accepteret svar Fra : gøgeungen | Modtaget 30 point Dato : 17-02-09 01:32 |
|
Citat Hvis man "pumper" gas håndtaget hurtigt, altså drejer og giver slip og drejer og giver slip så har den lettere ved at komme op i omdrejninger (måske fordi accelerator pumpen sprøjter ekstra benzin ind) |
For lille dyse, den får ihvertfald ikke benzin nok.
Eller chokeren virker ikke.
Prøv at koldstart den uden filter på, og hold hånde for karburatoren
så skulle den gerne tage gas med det samme.
| |
| Kommentar Fra : karsten62 |
Dato : 17-02-09 10:19 |
|
Hej.
Mingiantco sprint havde samme problem. Fik stillet ventiller, så nu kører den godt igen.
ved ikke om din osse er med ventiler
Hilsen Karsten
| |
| Kommentar Fra : Spotbot |
Dato : 17-02-09 11:13 |
|
Det er nok højst sandsynlig auto-chokeren.. Da en motor skal have federe blanding når den er kold, end når den er varm.. Derfor lyder det som den er ved at dø, fordi blandingen er for tynd for en kold motor, men ikke når den varm..
Så hvis du dyser op, risikerer du nok at den prutter når den er varm..
Få ordnet chokeren
| |
|
Jeg har lige haft karburatoren skilt af og checke det hele også den automatisk choker så jeg tror ikke det skyldes karburator eller choker.
Og den starter også perfekt og kører fint i tomgang.
Det er først når man drejer på håndtaget indefor de første cirka 3 minutter at den vil dø.
Jeg prøver lige det med at tage luftfilteret af og se om det gør nogen forskel.
Jeg har for ik så lang tid siden stilt ventilerne til 0,05mm men det ka det godt være jeg ikke har gjort det helt rigtigt....
| |
| Kommentar Fra : gøgeungen |
Dato : 17-02-09 16:46 |
|
Citat Det er først når man drejer på håndtaget indefor de første cirka 3 minutter at den vil dø. |
Som jeg skrev, for lidt benzin.
Plus at det fryser udenfor, har du prøvet at give den noget karburatorsprit.
| |
|
Okay nu har jeg prøvet og starte den uden luftfilter og jeg syns ikke der var nogen forskel og nu har jeg puttet lidt karburatorvæske i tanken så skal jeg prøve og se om der er nogen forskel imorgen når den er blev kold igen.
Hvis nu vi siger at den får for lidt benzin... så er det vel kun karburatoren det kan være galt med eller hvad kan det ellers skylde at den får for lidt benzin ?
| |
| Kommentar Fra : Spotbot |
Dato : 20-02-09 12:39 |
|
Det er hoveddysen der bestemmer hvor meget benzin den får, hvis du starter uden luftfilter får den en MEGET tyndere blanding..
Jo mere luftgennemgang jo mindre blanding, og mere modstand der er i luftfilteret jo federe blanding..
Men dysen bestemmer som sagt blandingen ved gas, Prøv at give den en dyse der 1 nummer størrer
| |
|
Men hoveddysen har vel ikke betydning ved start og tomgang har den ?
Er det tomgangsdysen du mener jeg skulle skifte til en større ?
Det lyder da meget logisk selvom den kører fint når først den er blevet varm.
| |
|
Nå det lader til at være fordi tomgangsdysen eller hoveddysen er for lille i det danske vinter vejr.
Så det bare latterligt at det er ulovligt at sætte større dyser i så den kan kører godt om vinteren.
| |
|
Tak for svaret gøgeungen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|