/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO T-Rex, karburatorafløb klemt?
Fra : fhi
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 30-03-03 20:41

Jeg har købt en brugt 45 PGO T-Rex årg. 1999/2000 og undrer mig over en slange, der går fra bunden af karburatoren, og ned mellem motorblok og venstre sidedæksel. I sidedækslet er der ganske vist en kanal til undersiden af motoren, og jeg kunne forestille mig at slangen var en slags overløbsslange, der skulle passe deri. Men der er ingen udskæring i blok eller sidedæksel, hvor slangen går ind, så den er totalt fladklemt på midten. Kan det være rigtigt?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 30-03-03 20:59

ja det er en overløbsslange men hvorfor den lige er fladklemt kan jeg ikke svare dig på. det skal den helst ikke være så virker den jo ikke.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 30-03-03 21:21

det er næppe en overløbsslange, da den sidder i bunden. Den er snarere til at tappe vand af karburatoren! Vand er jo tungere end benzin og vil derfor lægge sig i bunden.
Kh Christina

Kommentar
Fra : fhi

Dato : 31-03-03 18:08

Tak for svarene, men jeg var nu ude efter at høre fra én der har en tilsvarende model. Her skulle det ikke være så vanskeligt at se hvordan slangen sidder.
mvh
Frank

Accepteret svar
Fra : flengel

Modtaget 50 point
Dato : 06-07-03 15:16

hejsa

jeg har lige kigget på min t-rex
der går overløbs slangen ud ved luftfilterkassen.der er ingen huller er noget den skal sidde i
men den skal bare gå imellem block og luftfilterkasse
dvs.lige overfor hvor den kommer ud fra karburatoren.
den stikker ca:1cm ud fra luftfilterkassen

mvh flengel

Godkendelse af svar
Fra : fhi

Dato : 14-07-03 13:12

Tak for svaret flengel.
Det var også den konklusion jeg selv var nået til, da der ingen huller er. Kanalen inde under sidedækslet må være til udluftning fra blæseren på variomatiken.

mvh

fhi