/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Bondefanget: annonce, Facebook
Fra : Fattig
Vist : 1326 gange
200 point
Dato : 22-01-09 18:10


Jeg føler mig bondefanget via annonce på Facebook.

Hold jer væk fra denne annonce:

HVOR KLOG ER DU?


Annoncen er så "smart" konstrueret at man ikke ser faren, og at du lokkes til at fortsætte, ved det at betingelserne først står med småt og er synlig hvis du bruger rullepanelet.


Jeg sendte en sms, inden at det gik op for mig at der var noget helt galt, efterfølgende sendte jeg to sms ér med beskeden ´STOP COOLIQ´ til 1279.

Siden har jeg modtaget 3 sms´er fra 1279, og kan se på min telefonregning at der trækkes
kr. 15.- hver gang

Hvordan kommer jeg ud af sådan en fælde?


 
 
Kommentar
Fra : Nordsted1


Dato : 22-01-09 18:22



Jeg kan ikke længere huske hvordan jeg fik det stoppet

Men jeg kan da huske at jeg kontaktede min mobiltelefonudbyder, de hjalp mig, til at få et tlf nummer og så blev det stoppet


Du må ikke klandre Facebook,det er ikke dem der laver ged i den, men dem der får lagt spil og konkurrencerne ind

Kommentar
Fra : ans


Dato : 22-01-09 18:24

Citat
Jeg sendte en sms, inden at det gik op for mig at der var noget helt galt, efterfølgende sendte jeg to sms ér med beskeden


Citat
Siden har jeg modtaget 3 sms´er fra 1279, og kan se på min telefonregning at der trækkes
kr. 15.- hver gang


"Hvordan kommer jeg ud af sådan en fælde?"

Du holder op med at sende flere sms'er til det nummer. Hver gang du sender så koster det dig 15,- kr.



Kommentar
Fra : Nordsted1


Dato : 22-01-09 18:28



Prøv også engang at læse nogle af siderne her

http://www.google.dk/search?hl=da&q=mobilspam%2Bdanmark&meta=

Citat
Jeg sendte en sms, inden at det gik op for mig at der var noget helt galt, efterfølgende sendte jeg to sms ér med beskeden ´STOP COOLIQ´ til 1279.



Det var også sådan nogenlunde jeg fik besked på at skrive, mit "spam" kom så fra en dansk side, gør din også det??

Ring til din udbyder og få hjælp


Kommentar
Fra : ans


Dato : 22-01-09 18:29

1279 er en sms-gateway og har intet med Faceboock at gøre.

Men kontakt din teleudbyder.

Husk nu at for hver gang du sender en sms til 1279 ..... så bliver der trukket penge på din mobilkonto.

Kommentar
Fra : ans


Dato : 22-01-09 18:39

Citat
Abonnementstjeneste. 45 kr./uge (+trafiktakst). Er du yngre end 18, så spørg dine forældre om tilladelse.

Når du svarer os med en bekræftende sms-besked, accepterer du at abonnere på vores tjenester. Du modtager derfor 3 nye sms trivia beskeder om ugen, som hver koster 45kr./uge (+trafiktakst). Du kan stoppe tjenesten ved at skrive en sms med beskeden 'Stop Cooliq' til 1279. Du kan enten betale via din telefonregning eller prisen kan fratrækkes din saldo. Din telefon skal have adgang til internettet, og den skal kunne være i stand til at sende tekst-beskeder. For at tilmelde dig og/eller bruge tjenesten skal du enten være den abonnementsansvarlige og mindst 18 år gammel eller have udtrykkelig tilladelse fra den abonnementsansvarlige. For oplysninger: Ring 65741847 eller e-mail info.dk@iqtesten.net. Mundo Me, P.O. Box 8196, 3503RD, Holland. Klik her for at se de almindelige betingelser og vilkår.
For nærmere oplysninger om din 14-dages fortrydelsesret og lignende klik her.


Det er det, der står under "tjenesten"

Citat
http://iqtesten.net/iq/350/


det er med vilje at siden er skrevet i et citat, så andre ikke klikker sig ind.



Kommentar
Fra : Fattig


Dato : 22-01-09 18:42

ans, det er ikke mig der sender sms til dem, men jeg blev vildledt og sagde JA via. min mobil, til at modtage 3 trivia beskedder pr uge a´15,- kr/stk.
Jeg har forsøgt at stoppe "leveringen" den 12.01.09, men modtager alligevel sms, og min tlf. regning bliver pålignet 15,- kr pr gang.
Det er tilsyneladende ikke nemt at få stoppet, hvis jeg ringer på nummeret der er opgivet får jeg kontakt til en båndmaskine der taler engelsk, og alternativt kan der skrives til en postbox i Holland

Kommentar
Fra : ans


Dato : 22-01-09 18:49

Der står jo også at det koster 45 kr./uge

Kontakt din teleudbyder og få det stoppet.

Kommentar
Fra : BarkeBillen


Dato : 22-01-09 19:50

hvor dum er man så,,???? SÅ´KA DU LÆRE DET )

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 22-01-09 20:04



Fattig, gør som jeg skrev i mit første indlæg


KONTAKT DIN MOBILTELEFONUDBYDER - de hjalp mig - og din kan også hjælpe dig

Godkendelse af svar
Fra : Fattig


Dato : 22-01-09 21:47

Tak for svaret Nordsted1.
Jeg kontakter TDC hurtigst mugligt.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste