|
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 19-01-09 09:43 |
|
Citat Hvad skal butikken gøre nu ? |
De kan jo ikke gøre meget når DU har telefonen
Men det var vel ikke det du mente...
Hvis ikke DU kan bevise at hakket IKKE var der da du afleverede den sidst, er der ikke meget at gøre... Så det bliver nok et spørgsmål om de vil anerkende skaden...
Så hvis den i øvrigt virker som den skal er mulighederne begrænsede....
| |
| Kommentar Fra : return |
Dato : 19-01-09 09:46 |
|
Har man købt en mobiltelefon med abonnement, er man ikke bundet til abonnementet længere, hvis telefonen går i stykker og ikke bliver repareret indenfor rimelig tid.
Som forbruger har man ret til at opsige sit mobilabonnement før tiden, hvis den telefon man har købt sammen med abonnementet går i stykker og ikke bliver repareret indenfor en rimelig tid. Det siger en afgørelse fra Forbrugerklagenævnet.
Problemet er, at man tit køber telefonen meget billigt, samtidig med at man er bundet til et dyrt abonnement i seks måneder. Det vil derfor være urimeligt, at man godt kan få pengene tilbage for en telefon som ikke virker, men stadig er bundet af et abonnement man ikke kan bruge.
Med Forbrugerklagenævnets afgørelse er det slået fast, at abonnement og telefon skal ses som et samlet hele.
| |
| Accepteret svar Fra : Kortoververden | Modtaget 110 point Dato : 19-01-09 10:29 |
|
Selvfølgelgi kan du ikek opsige dit abbonement fordi telefonen går i stykker, de to ting har intet med hinanden at gøre.
Vil du også have mulighed for at opsige din bilforsikring mens bilen er på værksted???
Jeg vil gerne vide hvilken butik der er tale om, (send det til mig som personlig meddelelse) så skal jeg fortælle dig hvem du skal tale med i butikken og hvordan du skal formulere det så du får afhjulpet dit problem, for selvfølgelig skal den laves uden omkostninger for dig
| |
| Kommentar Fra : return |
Dato : 19-01-09 12:47 |
| | |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 19-01-09 13:04 |
|
"return"
Du blander nogle ting sammen
Der er jo IKKE tale om at den IKKE er blevet repareret - det er en mulig følgeskade der er tale om....
Og MULIG fordi det kan være svært at bevise den ikke allerede var der ved indleveringen....
Det giver dig absolut IKKE ret til at ophæve et køb...
| |
| Kommentar Fra : return |
Dato : 19-01-09 14:07 |
| | |
|
Men nu er Forbrugerrådet jo ikek en lovgivende magt i Danmark, de fortolker gældende regler, og det er sandt, at den situation har været indbragt for retten i et enkelt tilfælde, og udfaldet blev, at kunden fik en ny telefon.
Jeg arbejder med det her hver eneste dag og selvfølgelig kender jeg reglerne på området
| |
|
Jeg har oplevet det samme hvor jeg skulle have lavet min telefon.. de skrev også at de havde opdateret den men det var præcis samme version...
Så sender de bare regningen til producenten tror jeg selvom de ikke har rette en skid.
| |
|
Eventuelle udre skader på telefonen bør noteres af butikken før telefonen sendes til reparation.
Men, ejer af telefonen bør også, for at bevise skaden ikke er sket efter telefonen er ude af butikken, kontrollere at telefonen er i orden inden butikken forlades.
| |
|
Jeg skulle nok have tjekket den inden jeg gik ud af butikken igen.
Men havde kun haft telefonen i ca 10 dage inden den skulle til rep.
Har snakket med butikken, de ville snakke med Telecare, nu må vi se hvad de siger.
| |
|
Rigtigt nok. Men har været kunde i flere år. Men nu må vi se.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|