/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ringeklokke eller anden form
Fra : ivanovic1
Vist : 1907 gange
150 point
Dato : 14-01-09 12:25

Hej Alle,

Jeg skal bruge en traadloes ringeklokke eller anden "dims" som kan benyttes i forbindelse med en aeldre dame, som skal trykke paa denne knap for dermed at skabe kontakt med naboer, hvis hun for brug for hjaelp i forbindelse med hendes sygdom.

1. Hun kan ikke finde ud af at benytte en mobil, saa det skal vaere en knap eller andet som er meget enkelt og nemt at have med at goere.

Der er ca. 300-350 meter over til naermeste nabo.

Kom gerne med nogle forslag :)

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 14-01-09 12:35

Hun kan heller ikke benytte en almindelig telefon...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-09 12:36

Citat
Der er ca. 300-350 meter over til naermeste nabo.

Det bliver jo en radiosender

Citat
Hun kan ikke finde ud af at benytte en mobil

De kan til hver en tid sættes op til KUN at trykke på en knap....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-09 12:37
Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 14-01-09 12:38

Udendoers sirene er ikke sagen, det skal jo ikke vaekke alle naboer hvis det ersendt om aftenen...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 160 point
Dato : 14-01-09 12:43

Min trådløse ringeklokke kan ikke række så langt

Så er muligheden en walke talky eller hvordan det nu staves

Men den perfekte løsning er denne

http://butik.seniorland.dk/group.asp?group=58

Ja det er en mobil... men kan købes uden sms OG SÅ ER DER EN AKUT TAST, man forprogrammerer et evt flere numre, så skal der kun trykkes - den kan ringe høj - hvis nogle skulle ringe hende op

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-09 12:44

De trådløse ringeklokker jeg kender, rækker desværre kun 200 mtr. i fri luft.
Men jeg har en walkie talkie fra Harald Nyborg som sikkert kan benyttes.
Ellers kunne en walkie talkie fra eks. BR legetøj måske kunne bruges.

Via telefonen kan der bruges et lille apparat som selv ringer op til 4 numre efter tur hvis første ikke svarer. Det er en del af et alarmsystem hvor en enkelt kontakt kan aktivere den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-09 12:45

fra mit link

Citat
Den nye mobiltelefon har dog bevaret de mest anvendelige funktioner og har fire hukommelsestaster, der kan indstilles til at ringe direkte op til de personer, man oftest taler med. De store gummitaster gør telefonen let at betjene, og takket være den specielle højkontrast-skærm er det indtastede telefonnummer let at se. Simpel gsm har desuden indbygget vibratorsignal og højtalerfunktion. Der medfølger en lader til HandleEasy 326

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-09 12:45
Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 14-01-09 12:47

En walke talky findes der nogen paa stroem til en stikkontakt, altsaa ikke med almindeligt batteri saadan at den ikke loeber toer for stroem....

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 14-01-09 12:49

Der kan godt vaere lavt mobilsignal saa derfor intet der indebaerer et simkost

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-01-09 12:50

Trådløs ringeklokke duer ikke. Senderne er simpelthen for svage. Hvis de bruges gentagne gange overheder de og kan ikke sende før de igen er kølet af. Lidt bedre har vi oplevet at garageportsåbnere (af de bedre) er. Sådan en har vi brugt til fjernstyring af baggas. Men om den når SÅ langt tror jeg ikke. Jeg ville nu nok også anbefale Walki'en . Og så får hun jo også respons på om nogen har hørt opkaldet!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-01-09 12:51

Et walkie talkie sæt + et par små strømforsyninger. Evt med genopladelige batterier i Walkierne.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 14-01-09 12:52

Ok saa hvis Walki'en er sagen, hvilken ville vasere god, findes der nogen der ikke benytter meget stroem osv.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-01-09 12:53

Hej med dig.

Hvorfor kontakter i ikke Falck.
Hvis konen er syg og har brug for hjælp kan hun gennem sin kommune og Falck få en alarm der går direkte til Falck.
Hun har en sender omkring halsen og trykker 1 gang så går alarmen direkte og hjælpen er på vej.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 14-01-09 12:57

Hun er ikke fra Danmark, der hvor hun bor har de ikke samme service som herhjemme...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-09 13:03

Så hjælper det jo ikke meget at finde udstyr HER

Har hun overhovedet strøm ????

Du er jo ligesom nødt til så at beskrive forholdene.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-09 13:04

En af disse walkie klubber har sikkert en god og billig løsning.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=walkie+talkie+klub&btnG=S%C3%B8g&meta=

Vi har vist også en radioamatør her på kandu.
Jeg kan ikke huske profilnavnet men det er radiokaldenavnet han bruger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-09 13:08

Prøv engang at se denne annonce på gul og gratis

http://www.guloggratis.dk/underholdning/andet/annonce/4216667

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-09 13:10

Nåå nej, de er på batterier

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-09 13:18

Jeg tror godt du kan opgive at finde nogle walkie'er uden batterier, nu har jeg kikket på rigtigt mange sider, og der er nævnt batterioplader på samtlige sider

http://www.xtragrej.dk/group.asp?group=393

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 14-01-09 13:20

Som piaskov siger er det en sag for kommunen.
De har nogle alarm knapper, der efter hvad jeg blev lovet ville give hjælp inden for 20 minutter.
Det er hurtigere end på hospitalet, men det sagde jeg ikke da jeg fik en tilbudt.
Centralen der modtager opkaldet, har sikkert ikke noget imod at sende naboen, i stedet for selv at komme.
En brevdue er også en mulighed.

Bjørn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-09 13:21

Prøv at kontakte ham her - han er radioamatør.
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=26014

Han har været på Kandu i dag

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-09 13:23

Køb en hund til hende.
Forær naboen nogle godbidder som hunden kan lide, og få dem til at fodre hunden jævnligt.

Når hun så lukker hunden ud, gør den som min hund, den løber over til naboen...
De skal så vide at hundens ankomst er nødopkald; helt uafhængig af tekniske installationer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-09 13:25

BjørnJ

Citat
Hun er ikke fra Danmark, der hvor hun bor har de ikke samme service som herhjemme...

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 14-01-09 13:30

Undskyld det indlæg var smuttet.
Jeg tænker videre, det er en spændende opgave.

Bjørn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-09 13:34

Sådan en hund har vores nabo også. Den drøner ind ad en åben dør og sætter sig ved skuffen med hundeguffer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-09 13:37

Nemlig og den løber ikke tør for strøm...

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 14-01-09 13:43

Prøv at se på denne.
www.homealarm.dk
de har en der der dender sms-er til flere mobilteefoner.

Bjørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-09 13:47

BjørnJ fra dit link

Denne ser smart ud

http://www.homealarm.dk/product_info.php?products_id=74

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-09 13:47

http://www.fronti.dk/fronti-tr%C3%A5dl%C3%B8s-n%C3%B8dhj%C3%A6lpstilkald-p-236.html

nødkalde anlæg kan fåes både trådløse som her og stationære og kommunen kan sagtens komme ind der

den som er vist ovenfor svarer til hvad en nabo her har og kan sende signat til mere end een person hvad der er optimalt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-09 13:49

Citat
og kommunen kan sagtens komme ind der

Har de kommuner i Sibirien

Eller har nogen fundet ud af HVOR det skal bruges

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-09 13:50

http://www3.kk.dk/Borger/SundhedOgOmsorg/PlejeOgHjaelpIHjemmet/TryghedsopkaldOgNoedkaldeanlaeg.aspx
blot lidt oplysning omkring hvorledes kommunen kan blandes ind i det hele

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-09 13:52

Citat
Hun er ikke fra Danmark, der hvor hun bor har de ikke samme service som herhjemme...
i det tilfælde skal du jo lige akkurat have fat i batteridrevet trådløse enheder - som findes som jeg først lagde link til.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-09 13:53

Miritdk.........kvinden der skal bruge anlægget, bor ikke i DK

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-09 13:55

Så en Sibirian Husky, den skal nok forcere snedriverne over til nabo nødkaldet...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-09 13:58

nordsted det gik op for mig efter jeg opdaterede sigen

en personalarm støjer altså rigtig meget - så det kan måske gøre det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-09 13:59

de kraftige person alarmer skal kunne høres over den opgivne distance

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-09 14:01

Det er da ligemeget hvor det er:

Alarmkald.
Der er en afstand på ca. 300 mtr. måske gennem mure = ca. 400 mtr.
Batteridrift er for usikkert.
230 v er tilstede.
Skal være enkelt ......................een knap.
En fordel vil være mulighed for tale til beroligelse.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 14-01-09 14:10

Så har jeg fundet et firma.
SB Shpp
www.sbshop.dk
De har trykhedsalarm 299 kr
Nødkald 298 kr.
De betjenes med tryk på en enkelt knap.
Der skal nok købes noget mere, men når det drejer sig om liv eller død må pengene findes.
De har også en forstærker der forstærke med 100%

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 14-01-09 14:14

Norsted1

Denne ser smart ud Ja men den rækker kun 50 m.
Dt er nok nødvendigt af bruge telefonnætter.
Elleer måske er der et elektrisk hegn i nærheden. _.))

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 14-01-09 14:21

www.sbshop.dk og derefter trykke på. Alarmanlæg til private.

Så skulle den være der!

Bjørn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-09 14:30

Bjørn > + 1.195 for hovedapparatet, som jeg ser det.

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 28-01-09 12:47

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 28-01-09 12:47

Tror vi vælger walkien eller hvordan det staves ;)