|
| Baj Baj.....paradenarrer Fra : Klumme | Vist : 762 gange 100 point Dato : 05-01-09 21:19 |
|
Det var så den forsvarsminister, forsvarschef og 4 - 5 stk. mere af dem med spejlæg. Træd af, og hæv jeres sidste løn.
Hvad i helvede tænker disse amatørspejdere på?? At lade en militærkaserne med våben og ammunition bevogte af 3....1 - 2 - 3.... TRE LOOOL ubevæbnede soldater, hvor af de 2 sov, er så dybt godnat, dybt uforsvarligt, dybt amatøragtigt og og og
Man tror sgu det er løgn - Det må være en joke...en tegnefilm. Efter sigende har personellet i vagten handlet lige efter bogen, altså være ubevæbnet og 2 i køjen, så de kan vist ikke klandres. Men de som laver reglerne skal fandme op og hænge i deres testikuli, og fires ned i små ryk
Hvor tror disse paradenarrer at de 200 stk. håndvåben havner?? Bliver de i rockerkredse eller terrorkredse??? Gu ved hvad de vil gøre når / hvis de første lig lander, og det påvises at de er skudt med de stjålne våben.
Da jeg var soldat bla bla bla.....men der stod sgu en bevæbnet vagt uden for den lune vagtstue 24 timer i døgnet - 365 dage om året, og det var ikke løse skud vi havde i MP'en eller Garand'en skulle jeg hilse at sige.
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 05-01-09 21:27 |
|
Det kan være, at de allerede er ved at skyde de stjålne våben ind. Hører at der har været skyderi på Restaurant Bali på Kgs.Nytorv.
Det kan være at man skulle anskaffe sig en "lille" Neuhausen, efter at Forsvaret er begyndt at "udlevere" gratis håndvåben til ikke autoriserede grupperinger i samfundet. Vil de ikke gi mig et skydejern, må jeg jo selv punge ud
| |
| Kommentar Fra : piaskov |
Dato : 05-01-09 21:30 |
| | |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 05-01-09 21:42 |
| | |
| Kommentar Fra : piaskov |
Dato : 05-01-09 21:49 |
| | |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 05-01-09 21:57 |
|
Det er så latterligt. De har dælme heller ikke været heldige de sidste par år altså Forsvaret...jeg tænker på deres eklatante fejlindkøb. Sig mig er der slet ingen i krigsministeriet som er uddannede til sådan noget som indkøb, våbenopbevaring osv osv.
Gud fader i skuret en flok amatører. Jeg siger jer, at amerikanerne, canadierne og englænderne griner deres røv i laser i lejrene i Afghanistan... Det må være piiiiinligt at være dansker de næste par uger
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 05-01-09 21:59 |
|
Så nu røg blodtrykket over de 200 (på det høje hehe) så jeg tar lige en slapper LOOL
| |
| Kommentar Fra : piaskov |
Dato : 05-01-09 22:01 |
| | |
| Kommentar Fra : piaskov |
Dato : 05-01-09 22:07 |
| | |
| Kommentar Fra : Smokei |
Dato : 05-01-09 22:11 |
|
Citat Baj Baj.....paradenarrer |
Du har ret Klumme i det Du skriver. Så i ham sikkerhedsofficeren i TV. Han havde svært ved at sige
"Vi troede ikke det kunne ske her". Det kunne en bugtaler sgu ikke gøre bedre.
Jeg har i sin tid også været i mili. 9,5 år og 8 år som MP og jeg genkender slet ikke det man ser og hører i den sag. Vi havde som Du skriver Klumme altid skarpe skud i bøssen eller pistolen.
De havde et opslag om koder afstilling af alamer og nøgler hængende frit fremme. Klart nok så
havde forbryderne ikke de store problemer med at finde skytset.
Jeg tror heller ikke de internt i politi og forsvaret har det godt med det der der sket.
M.h.t. de SU møder der afholdes, så er det intet vær i forsvaret. Man kan ikke klage over en foranstående i det system. Det prøvede jeg og fik ikke andet en bøvl ud af det. Det passer godt sammen med det talsmanden fortæller på TV. Ingen officerer gider høre på en Konstabel.
m.v.h. Tak for ordet.
Smokei
| |
|
Synes man burde bede Natteravnene om at passe på de små forsvarsløse stakler........
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 05-01-09 23:27 |
|
Man skulle mene at det kun kunne foregå i en eller anden bananrepublik, ikke i et land der er lidt på stikkerne med overvågning fra PET o.a. grundet vores deltagelse i kampen mod terror.
Og så læser man ydermere at der var planer om helt at droppe vagterne og lade nogle kigge forbi nu og da.
Jeg vil sgu håbe at de også får en kraftig næse fra vores Nato-partnere.
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 05-01-09 23:43 |
|
- og så er sikkerheden ellers hevet helt i top allevegne. Kontrollen i vores lufthavne er så intens at nogle endda irriteres over det (forstå det hvem der kan?).
Jamen hvorfor dog al det besvær, når potentielle terrorister bare kan opsøge nærmeste kaserne/våbenlager, true en stakkels søvnig og ensom vagt og så ellers gå ind og forsyne sig som de lyster
Det er fuldstændig forrykt og jeg troede ikke mine egne øjne da jeg læste om det.
Her må man virkelig bøje nakken og lægge bøn i Margrethes dybe ord 'Gud bevare Danmark' - for vi kan sgu ikke selv passe på os og vores land, ikke på denne måde, når sådan noget kan ske.
Arrig hilsen Dorthe.
| |
| Accepteret svar Fra : LuffeA | Modtaget 100 point Dato : 06-01-09 00:34 |
|
Teknisk set er Danmark i krig, så skal der f***** også sikres ordentligt så længe vi lader fjendens potentielle sympatisører rejse frit ind i landet.
Hverken rockerne eller topproffesionelle bankrøvere kunne finde på det eller har brug for så mange våben, der ligger noget mere uhyggeligt bag.
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 06-01-09 07:10 |
|
I de gode gamle dage - tilbage i 60'erne, hang Garand ude på gangene på kasernerne. Bundstykket var låst inde i et lille vægskab på belægningsstuen, med en medbragt hængelås, og der gik en gangvagt og "passede på".
Forskellen på den gang og i dag er, at den gang, der havde danskerne ikke brug for våben!
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 06-01-09 14:26 |
|
5 juni 1967 (seksdageskrigen) blev den såkaldte kupammunition, som opbevaredes i forlægningerne låst ud, og al orlov inddraget. Så ja, der var betænkelige situationer i 60'erne.
Men hvad har det med tråden at gøre LOOL
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 06-01-09 14:52 |
|
Citat Der var også betænkelige situationer i tilbage i 60'erne. I koldkrigsperioden Specielt i 1967. |
Citat Men hvad har det med tråden at gøre LOOL |
Såså,Klumme.Det er nok en note til denne:
Citat Forskellen på den gang og i dag er, at den gang, der havde danskerne ikke brug for våben! |
Den havde jeg nemlig selv lyst til at få uddybet lidt.
Hvem husker ikke Cuba-Krisen i 1962.Og de næste mange år,hvor atom raketterne strittede rundt til alle sider.Der må være en erindringsforskydelse,ang.nederste citat.
Selvfølgelig er du trådejer,Klumme.Undskyld.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 06-01-09 19:33 |
|
Nu kommer der sikkert nye tider
med Simon ammitzbøsse
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 06-01-09 19:56 |
|
Måske lidt tidlig at konkludere,men jeg tror det ender med vi kan sige:
Han blev aldrig nogen stor kanon,blot en lille bøsse.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 06-01-09 20:19 |
|
Citat Han blev aldrig nogen stor kanon,blot en lille bøsse. |
Helt enig.
Han hører til vatnissernes parti
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 07-01-09 00:27 |
|
Ikke bare Cuba-krisen, også i 68` da Warzawa-pagten invaderede Tjekkoslovakiet var der forhøjet beredskab herhjemme, der var nul orlov til soldaterne i nogle dage.
En sidegevinst var at russerne havde seriøse planer om at "snuppe" Finland samtidig med, men det blev droppet i sidste øjeblik.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 07-01-09 17:21 |
|
Citat russerne havde seriøse planer om at "snuppe" Finland samtidig med |
Den klarede finnerne på en nem måde, der var telefoner på træerne ved den russiske grænse
telefonerne ringede når russerne gik over grænsen. En besked kom på russisk - Det er mor, kom hjem. Finland blev ikke "snuppet" den gang.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Klumme |
Dato : 21-01-09 05:14 |
|
Tak for svaret LuffeA.
Citat Hverken rockerne eller topproffesionelle bankrøvere kunne finde på det eller har brug for så mange våben, der ligger noget mere uhyggeligt bag. |
Lad os håbe du har uret.....
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|