|
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 29-12-08 21:23 |
|
Regn med et fire-cifret beløb for et tandhjul da det enten skal laves i en gammeldags tandhjulsfræser eller også i en laser-skæremaskine eller en sandstrålemaskine, det kræver nøje forudgående opmåling eller brug af cad/cam.
I alle tilfældene skal hver tand derefter poleres.
Er det en cykel fra 30`erne der ikke fås dele til mere ?
| |
| Kommentar Fra : sokoban |
Dato : 29-12-08 22:27 |
|
Citat Regn med et fire-cifret beløb |
Hvor skulle det være henne.
Bremse-tromler laves/drejes for en kasse øl
skiver for mindre end en ½ time arbejde_ med KVIT
Men LÆS og LÆR
Citat Nogen der har erfaring med speciel fremstillede tandhjul. |
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 30-12-08 00:12 |
|
Tandhjul til store maskiner er noget helt andet end dem til ure. Formen skal passe præcis så det kan rulle, uden at glide mod modparten. overfladen skal slibes og indsatshærdes .
Hvis du for det lavet for en slik duer det ikke.
Bremseskiver kan enhver lærling lave i søvne.
| |
| Kommentar Fra : sokoban |
Dato : 30-12-08 00:32 |
|
BTW::
Citat noget helt andet end dem til ure |
Passer ikke_ da urene løber i flere ÅR på samme, og de kan stadig laves for SMÅ_PENGE
snakker af erfaring_ med URE.
Og KUN EN lille dråbe øl/ olie, for de ikke slides..for hurtigt.
Jeg har ure, der 40 år gamle med hjemmelavede hjul, UDEN nogen form for slid.
MEN MASSER AF SKIDT og støv...
Men det er JO en anden SKIVE./ dyre ur: 50.-
Som stadig skal udregnes og printes ud på en maskine...
Men at DET skulle koste 1xxxx-xxx tvivler jeg sgu på..?
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 30-12-08 03:58 |
|
Rigtigt nok kan en uddannet urmager fræse sine tandhjul selv, der findes stadig mange hobbyurmagere, men det bliver gjort i en messinglegering der på ingen måde er udsat for det hårde mekaniske pres tandhjul andre steder er udsat for.
Selv legetøjsbiler er opbygget i kraftigere dimensioner da "urværksdele" kun ville holde i 10 minutter.
En dansk virksomhed med specialet tager vel grundlæggende en timeløn på minimum 400 kr, indbefattende design, materialevalg og opstilling af maskineri.
Indledningsvis kunne Du jo Google på "tandhjulsfræsning", men hvis den nye del kun er til erstatning for en dims som man kan købe som reservedel eller den kun skal bruges for at få en knallert til at køre 2 km/t hurtigt tvivler jeg stærkt på at nogen overhovedet vil påtage sig opgaven.
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 30-12-08 07:07 |
|
Her lever de af at lave tandhjul: Haraldsvej 19 8960 Randers, Denmark, 8642 4177
http://www.tandhjul.dk/
Hvad det koster? Ring og spørg dem!
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 30-12-08 11:20 |
|
Er selv udlært på en tandhjulsfabrik og har lavet bunker af KÆDEHJUL til både knallerter og motorcykler. Standard hjul og haves altid på lager i gængse størrelser. Så er det kun spørgsmål og at få boret hullet op, trække not(er) i og hærde hjulet. Det drevne hjul bør altid hærdes, ellers bliver det ikke gammelt. Se f. eks. hos Villiam http://www.tandhjulsfabriken.dk/side1254.html
Pas iøvrigt på med ikke at få hærdet hjulet for hårdt. Har prøvet at trække hjem, fordi vi havde hærdet et hjul for hårdt.
| |
| Godkendelse af svar Fra : sokoban |
Dato : 02-01-09 22:04 |
|
Tak for svaret 3773.
Med henvisning til ovenstående svar__MEN
Du får ikke mere grundet af at DU altid HAKKER på mig__GÆT SELV
Jeg har selv været metal arbejder, og ved det så nogenlunde.
Men lige en ''SHOP'' der lavede det + erfaring dermed var ? målet
Jeg har dog fundet en bedre og sikkert billgere løsning.
Men den må vente til der engang bliver spurgt, OM SAMME.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|