/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Netkort på Fujitsu Siemens PC!
Fra : Reichstein
Vist : 624 gange
50 point
Dato : 25-12-08 14:35

Jeg mangler en driver til mit netkort på en Fujitsu Siemens PC, som jeg har installeret Windows Vista på.
Under enhedshåndtering står der at Ethernet-Controller mangler driver.
Hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-12-08 14:40

http://www.fujitsu-siemens.dk/support/downloads.html

eller kom med modellen på din com da der er mange forskellige modeller

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-08 14:44

Har du ingen CD med drivere som fulgte med computeren.
Fujitsu Siemens plejer da at levere drivere med.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 25-12-08 15:01

Jeg kan ikke finde ud af hvad driveren skal hedde, jeg er inde på download siden.

Det er en brugt PC, som min søn har byttet sig til!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-08 15:35

Her kan du hente programmet Everest som kan se hvilket netkort du har.
Husk at du måske har to netkort - et alm. og et trådløst

http://majorgeeks.com/download4181.html

klik på et af de amerikanske flag og vent til den er klar >>>>>>gem<<<<<<<<<<

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 25-12-08 15:54

Den kan jeg ikke finde ud af at bruge Eyvind

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 25-12-08 16:10

Ok så prøv dette:
http://majorgeeks.com/download4181.html

klik på et af de amerikanske flag i midten af billedet.
vent til den spørger om du vil køre eller gemme.........................gem på skrivebordet

find den hentede fil og dobbeltklik
nu starter programmet og det er computeren der kigges på

Jeg køre ikke windows lige nu, og kan ikke huske hvor der skal kigges.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 25-12-08 16:16

Jeg fanndt ud af følgenede: Under systemoplysninger, står der "Enheder med problemer", - her finder jeg Ethernet-Controller PCI\VEN_1039&DEV_0191&SUBSYS_81391043&REV_00\3&267A616A&0&20.
Hvad kan jeg bruge det til?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-12-08 18:04

Når Du har hentet og installeret Everest så åbn programmet, klik på ikonet PC og derefter på "Opsummering" ude til venstre, så kommer navnene på delene.

"Enheder med problemer" kan Du ikke bruge til en sk**lige nu, og iøvrigt findes problemer med hardwaren bedst i Enhedshåndteringen:
Højrekilk på Denne Computer > Egenskaber > Hardware > Enhedshåndtering.
De dele der er problemer med vises med et gult udråbstegn, som regel er det blot manglende drivere som i Dit tilfælde.

Iøvrigt er det bedst med mærkevarecomputere at hente drivere på hjemmesiden som de andre også er inde på.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 25-12-08 18:13

Jeg har været inde i enhedshåndtering, - der er et gult udråbstegn ud for Ethernet Controller, - jeg kan ikke finde driveren til den på computeren. På producentens hjemmeside kan jeg ikke finde driveren!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-12-08 18:30

Så brug Everest som beskrevet.

Eller SIW:
http://www.gtopala.com/siw-download.html

Pas på hvis Du indsender et screenshot af oplysningerne i SIW, den finder ALT, også keys til programmer.

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 18-01-09 21:30

Tak for svaret Eyvind. Jeg har købt og installeret et nyt lydkort

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-09 12:52

ok