/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
CPI oliver City spørgsmål 2
Fra : david_dollas
Vist : 795 gange
50 point
Dato : 16-12-08 19:31

Hej igen...

Hvad er forskellen på en 30 og 45.

Efter hvad jeg kan forstå så er det

forrør, dyse og ruller.

Men så er mit spørgsmål... Hvad er forskellen på dyse og ruller på de 2, alt 30 og 45...

Og er det det eneste som f.eks Thansen laver om, hvis man nu vil købe en 45 fremfor en 30 ?

 
 
Kommentar
Fra : refi


Dato : 16-12-08 20:02

thansen laver ikke noget om....

Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 16-12-08 20:24

Det lyder meget rigtigt med forrør, dyse, ruller også variatoren og måske cdien.
I variatoren sidder gerne en ring der skal fjernes og det vil jeg tror det gør både i 30 og 45.
CDI kan være begrænset sådan at motoren kun kan dreje rundt med på til f.eks 8000 o/min.

Du kan se nogen billeder her selvom det er fra 4 takt scootere så kan du se hvor ringen sidder osv: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/begrensninger.html

Kommentar
Fra : david_dollas


Dato : 16-12-08 20:43

hvad er forskellen på variatoren ?

Og hvad er forskellen på de ruller på en 30 og så på en 45? skal de være tungere eller lettere?

Det med ringen har jeg styr på...

Og så den skide CDI... Hvordan kan man se om den er begrænset eller ej? Og hvad kan der ske hvis man ikke skifter den?

Hvis det eneste jeg har gjort er forrør og skive, hvad skal jeg så gøre mere. ? Det virker nemlig somom at den ikke kan trække alt hvad den kan...

Jeg har ikke skiftet dyse, så kan det være grunden til at min CDI står af?

Og hvad er default str. på dysen på en 30, frem for en 45?



Kommentar
Fra : refi


Dato : 16-12-08 20:55

Hvorfor køber du ikke bare en 45er - prisen er den samme.....

Du kan alligevel ikke LOVLIGT lave en 30er om til en 45er.....

Kommentar
Fra : ans


Dato : 16-12-08 21:09

refi

Hvis han køber en 45'er, så skal han have kørekort til bil/motorcykel for at måtte køre på den.

Men uanset hvad han end laver ved knallerten, så er/bliver den ulovlig.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 16-12-08 21:14



Så kan man diskutere hvad der er MINDST ulovligt

Køre 45er uden kørekort

eller

Køre tunet 30er

Kommentar
Fra : david_dollas


Dato : 16-12-08 21:19

Det kan jeg godt fortælle dig... det er en 45er uden kort...

5000 for at køre uden kort, 500 for at køre på cykelstien med en 45'er, og 1000 for at være konstruktiv, og 500 for at være ubehøvlet...



Kommentar
Fra : refi


Dato : 16-12-08 21:54

Det lyder som om du er bedre tjent med en cykel

Accepteret svar
Fra : simon-ms

Modtaget 50 point
Dato : 17-12-08 11:25

Jeg er ret sikker på at det er de samme 6g ruller der sidder i både 30'eren og 45'eren, og jeg er ret sikker på at dysen ikke har noget at gøre med at din cdi står af, i min Oliver city(30'er) med 45 forrør passer den 56'er dyse som der også sad i fra starten også perfekt til 45 forrøret, en 60'er er prøvet, det var ikke nogen succes.

Godkendelse af svar
Fra : david_dollas


Dato : 29-12-08 07:55

Tak for svaret simon-ms.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste