/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Olympus xD Picture Card M512
Fra : Oldboston
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 13-12-08 23:12

Mon nogen ved, om man stadik kan skaffe Olympus xD picture-card M 512 MB? Min kone har nemlig et Olympus kamera, som hun er glad for - men det er ældgammelt, vistnok 3 år, og dengang var det fint nok at bruge hukommelseskort med 512 MB. På mit eget Olympus-kamera, som kun er 1 r gammelt, bruger jeg kort med 1 eller 2 MB kapacitet, men det gamle apparat kan ikke klare hukommelseskort med så stor kapacitet. Så lukker det af sig selv, hver gang man vil til at fotografere, - og inen man når at tage billedet. Derimod når det får 512 MB-kortet er der ingen problemer. Men på internettet har jeg brugt en hel time til at lede efter leverandører, og ser den ene gang efter den anden, at ingen sælger kort med under 1 MB. Er der nogen, der har andre erfaringer, vil jeg være taknemlig for at få det at vide.
Venlig hilsen
Oldboston

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-08 01:48

Gå til fotohandleren og køb originale Olympuskort, som passer til kameraet, og lyt ikke til vrøvl om at hvad som helst kan bruges.

Kommentar
Fra : gertfthomsen

Dato : 14-12-08 12:15

Det skulle være til at skaffe fx

http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=KORT%2DXD%2D512

så er der jo også 14 dages returret hvis det ikke virker

MVH

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 16-12-08 05:46

Men produktet fra getmore er et xD-kort mærket Fujifilm. Tør man tro på, at det teknisk set er identisk med Olympus kort? Det ligner godt nok, bortset fra mærkenavnet.

Kommentar
Fra : gertfthomsen

Dato : 17-12-08 17:07

XD er en standard, at Olympus skriver Olympus XD er for at forsøge at holde på kunderne. Det er endvidere yderst tvivlsomt, om Olympus selv fremstiller deres kort. Fuji er jo ikke specielt lav-pris producent, så jeg er ret sikker på, at det de sætter navn på ikke er ringere end det Olympus for deres navn sat på.

MVH
Gert

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 09-02-09 01:12

Tak for svaret transor.