|
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 09-12-08 16:57 |
|
Kunne det være din vacuumregulering, - for det er vel en karburatormodel ?
Du kan isåfald afmontere slangen, i den ene ende, og prøve at suge og så se om ankerpladen, hvor platiner er monteret, bevæger sig. Sætter du tungen for slangen, mens der er vacuum på, skal den kunne holde stillingen, - kan den ikke det, så er din vacuummembran formentlig utæt.
Det siger sig jo selv, at du selvfølgelig skal have fordelerdækslet af.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 09-12-08 16:57 |
|
Ikke til menanikkeren
Til ophuggeren
Alternativt kontrollerer du srømfordelers vacuum regulering, svingklodser, fjedre og smøring af vægen i akslen.
En knækket fjeder i tændingsregulering med svingklodser kan give de symptomer du beskriver.
Dernæst indstilles tænding korrekt med et stroboskob, og hastigheds forstilling kontrolleres med omdejningstæller og stroboskop.
Har du ikke grejet må du købe eller låne af m.... eller o----
| |
| Accepteret svar Fra : Beestone | Modtaget 100 point Dato : 09-12-08 19:17 |
|
Du mangler lidt oplysninger.
Vi må gætte på, at det er en karburatormotor (før årgang 90) med almindelig fordeler, og så er det bedste bud noget med automatisk for-stilling af tændingen, altså vakuum som stilkene er inde på.
Men det kan også være vand i tanken (benzinen) eller forkert flydeniveau i karburatoren.
Jeg tror du får svært ved at finde problemet, medmindre du systematisk tjekker alle de almindelige service items.
| |
| Kommentar Fra : boje1904 |
Dato : 10-12-08 07:05 |
|
Tusind TAK for forslagene.
I har fuldstændig ret, jeg glemte at fortælle at det er en vectra 1.6 model 89 med karburator.
JEg har undersøgt at der er gnist og at der ikke er slør, tak for forslaget jeg checkede det kl 23 i aftes.
Men jeg har mistanke til den elektroniske vacum måler som sidder på "brandvæggen" og har vacum forbindelse med karburatoren. Er der nogle som ved hvordan man checker den?? Og hvis den er istykker hvordan reagerer bilen så?? Og hvor får man den billigst!
| |
| Godkendelse af svar Fra : boje1904 |
Dato : 10-12-08 19:17 |
|
Tak for svaret Beestone. Det ser ud til at være skidt på tændingskablerne. Jeg talte med en "gammel ræv" som sagde at Vectra A 1.6 er kendt for at være meget følsomme med deres tændrørskabler.
Nu har jeg bare en orange lampe som lyser i instrument panelet, ved du evt hvad den indikerer (Den viser en motor med et lyn)
| |
| Kommentar Fra : Beestone |
Dato : 10-12-08 20:46 |
|
Jeg kender ikke til den orange lampe på en karburator Vectra ?
Men den lyser pga. af én eller anden fejl kondition.
Om det kan være noget tilstoppet filter (som der sidder føler på) eller om det er tændmodulet som ikke mener det kører rigtigt, ved jeg ikke.
Hvordan kører motoren nu ?
Går den ned på ca. 850 rpm i tomgang når den er varm, og tøffer den lige så stille og jævnt rundt i tomgang ?
Ikke noget med at den er død i sværen (mere end normalt) eller at den hakker ved accelerationer ?
Du kan jo stadig have en eller flere fejl, som skal rettes
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|