/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
simpel tyveri
Fra : Mille1966
Vist : 904 gange
50 point
Dato : 08-12-08 09:47

Min datter har været oppe og tottes med en dige her i weekenden endte med noget slagsmål
Imens de kigger og roder rundt der bliver hendes taske taget hvor der ligger meget af værdi
Hvordan anmelder jeg dette ! det er jo simpel tyveri men hun når ikke at få sagt stop tyven .
da hun jo ligger på jorden og får øretæver

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-12-08 09:53

Meld det til politiet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-12-08 09:55

Man behøver ikke sige - STOP TYVEN

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 10:05

det skulle have været meldt omgående - men prøv at melde det til politiet og kræv en kvittering for anmeldelsen - om forsikringen så dækker er et helt andet problem i og med at hvis der var meget af værdig som du skriver kan de nægte da tasken og værdierne så er opbevaret/omgået uforsvarligt.Men held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 08-12-08 10:08

Det er meldt til politiet. altså det med tasken
Men da min datter siger at de to piger var ligegode om det vil hun ikke andmelde hende for vold/slagsmål ,da hun ikke får noget ud af det

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 08-12-08 10:11

Simpel tyveri er det så ikke ,har skrevet forkert det må være det her :

Ran
Ran er det åbenlyse tyveri, hvor der ikke bliver brugt vold eller truet med vold, og hvor tyveriet bliver bemærket af den bestjålne eller af andre tilstedeværende, i det øjeblik det sker. Eksempelvis tyveri fra tasker eller lommetyverier. Men for at få erstatning er det en betingelse, at der råbes op – f.eks. „stop tyven".

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 10:18

det skal forsikringen nok lade dig vide

politiet kan også oplyse dig

og hvis du har meldt det hvad er det så du vil vide ?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 08-12-08 10:19

Jeg syntes du skal snakke med forsikringsselskabet om det, og forklare, at det er temmelig svært at råbe op, når man ligger nederst midt i et slagsmål

Kun kunne jo ikke gøre noget for at afværge ranet selv om hun så det ske

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 08-12-08 11:53

hej nordsted
jeg prøver at ringe der ind nu

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-12-08 15:20

Citat
Men da min datter siger at de to piger var ligegode om det vil hun ikke andmelde hende for vold/slagsmål ,da hun ikke får noget ud af det
Det ender da også bare at de begge to får en bøde for gadeurorden

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-12-08 16:47

Kan hun ikke bare sige at hun råbte stop tyven?

Så kan de jo bare modbevise det hvis de vil.

Det er forresten også derfor jeg altid råber stop tyven når nogen støder ind i mig i bussen og sådan, bare for at være på den sikrer side.

Godkendelse af svar
Fra : Mille1966

Dato : 08-12-08 17:21

Tak for svaret Nordsted1.
Du hører nærmere