/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Uønskede besøg af hankatte..
Fra : reeed
Vist : 346 gange
10 point
Dato : 22-03-03 20:03

Hej alle sammen!

Jeg har en lille hunkat på snart ½ år. Hun går "på toilettet" udenfor via en kattelem. Men nu har jeg fået et problem:

Der er en eller flere hankatte, der går ind ad kattelemmen og tisser i kælderrummet, specielt om natten.

NB! Det skal lige siges at jeg allerede har en kattelem som kan stilles, således så katten både kan gå ud eller ind, eller kun én af delene, og den kan også lukkes helt, men det dur jo ikke, for så kan min kat jo ikke gå udenfor, når hun skal tisse..

Er der nogen der har et godt råd - eller et middel, så jeg kan få skræmt hankattene væk fra min kælder?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

reeed.

Kommentar
Fra : Babe2009

Dato : 22-03-03 20:40

hejsa...

jeg ville nok foreslå dig at du købte en katte kasse til din kat om natten, og så lukkede lemmen!
på den måde kan din kat stadigvæk komme ud on dagen, og af med hvad den nu skal om natten....
og du er fri for uventet besøg af hankatte.

Jeg ville mene dette er en rimelig god løsning, for hankattene vil blive ved med at komme igen.

Annette

Kommentar
Fra : Zanziz

Dato : 24-03-03 07:58

Jeg ville gøre det at jeg KØBTE en anden katte kasse til den lille søde misser, så ville jeg prøve på at at lukke vejen til, der ville du så sige hvordan kommer den så ind, ja det hva'' også et godt spørgsmål'' den skal bare lærer at gå den anden vej om.

2 Du kan også ligger den et andet sted hvor du ved at de HAN KATTE ikke ved hvor er, og måske sætte en låge op foran starten af indengangen...

Nå men god fornøjelse...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-03-03 18:33

Er den lille pige mon ved at blive voksen?? -Jeg tror lige, jeg ville finde ud af at holde hende inde. Hun risikerer også at få FIV eller FAIDS når hun får lov til at rende ud til de store stygge fyre...

Kommentar
Fra : reeed

Dato : 25-03-03 14:21

Tak for svarene... men det var ikke lige de svar jeg ønskede... Jeg HAR en kattebakke til katten... Jeg efterlyste mere "midler" m.m. Men har fået svar et andet sted, så jeg har derfor ikke brug for mere.

Men mange tak..

Kommentar
Fra : reeed

Dato : 25-03-03 14:22

Forresten: Til Birgitta: Jeg synes det er synd at holde en kat indenfor. En kat skal da leve det meste af sit liv i naturen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-03-03 18:17

-Håber bare, du ikke bor her i nærheden, jeg kan godt lide fugle i naturen......

Og sæt dig lige ind i, hvad FAIDS er, -mon ikke det er mere "synd" ... Det samme ville du vel forhåbentlig ikke udsætte dig selv for.
Håber, at hun alligevel får et langt og godt katteliv.
Hilsen Birgitta

Accepteret svar
Fra : Mette117

Modtaget 10 point
Dato : 27-03-03 23:12

Hejsa Reeed.....!
Kan godt se at det ikke er så fedt med kattetis i kælderen...! Prøv at blande en halv liter eddike med 2 liter vand og hæld det ud i en bue et par meter væk fra kattelemmen (udenfor) så holder de sig væk.......og din lille kat skal nok hoppe ind alligevel....! Glæder mig til at høre om det virker

Hilsen Mette

Godkendelse af svar
Fra : reeed

Dato : 28-03-03 19:15

Hej Mette!

Mange tak for svaret, det var netop sådan noget jeg havde brug for.
M.v.h. reeed

Kommentar
Fra : Mette117

Dato : 01-05-03 16:08

Hey Reed!
Fik du klaret dit problem?

Mette