Hej -
Går ud fra at det er (sort) motor olie den drypper ?
Jeg tror de 5 års stilstand er den egentlige årsag :
i løbet af 5 år vil almindelig luft fugtighed få alle tørre stål overflader til at anløbe.
Inde bag svinghjulet med konverteren sidder der en pakdåse til krumtapakslen.
Den slides på pak-læben. Og den slides endnu mere når det tørre krumtap stål er let anløbet. I løbet af ganske få motor timer begynder den derfor at lække.
Det vil ganske langsomt blive en smule værre efterhånden som pak læben slides ned af den ujævne anløbne krumtap overflade. Men det vil aldrig løbe voldsomt ud, da pakdåsen sidder over sumpens olieniveau.
Det er kun den returløbende olie fra toppen af motoren, som kommer forbi pakdåsen der vil sive ud.
Du skal altså have tomaten ud og svinghjul med konverter af, og så skifte pakdåsen der inde bag.
Krumtap akslen skal poleres med MEGET fint sandpapir korn400 eller højere, og siden poleres med noget sølv/messing poleremiddel. Så bliver overfladen igen perfekt.