|
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 10-11-08 22:54 |
|
Nu nævner du en masse ting i flæng, som kan skabe nogen forvirring!
Den vil ikke starte når den er varm, og du har skiftet batteri.
Er det sådan at det er selvstarteren der ikke vil snurre rundt når den er varm, eller tænder den ikke eller .........
Prøv at definere problemet lidt tydeligere!
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 10-11-08 22:57 |
|
Der overlappede vi hinanden.
Det må være noget med Golfstrømmen
(Jeg kunne ikke lade være)
Er det starteren som ikke vil trække, når den er varm?
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 11-11-08 01:11 |
|
Hej tararam
Dit forslag vil straks blive efterprøvet i morgen. Det vil jo være herligt, hvis problemet kan drosles helt der ned i den udgiftfri zone.
Jeg gir en tilbagemelding !
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 11-11-08 07:33 |
|
Jeg tror også på tararam`s løsning.Har selv prøvet det på Kadett/Ascona.
Rens "skoerne" grundigt og gi`dem lidt fedt,inden samling.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 11-11-08 08:58 |
|
Det lyder nærmere som udslidte kul i starteren.
Du kan skifte dem selv, hvis du har mekanisk snilde. Starteren, skal måske skilles ad i det ene leje og forbindelsen loddes på. Det er ikke for rene amatører.
En autoelektrikker kan ordne det med en "ombytter". Fås måske også hos VW. Det er en starter, som er renoveret og garantert , så god som ny. Man skal aflevere sin gamle. kan normalt være nogle dage senere mod depositum.
Ankeret skifter man ikke . Det er på en vekselstrømsgenerator hele huset med viklingen. Så hellere en ny eller ombytter.
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 11-11-08 11:00 |
|
Hej Der er tilsyneladende flere bud på problemet. Jeg kom til at tænke på, mht. til tararams forklaring - mere fugt når den er kold og derfor bedre forbindelse/mindre fugt når den er varm og dermed dårligere forbindelse. Forleden dag kørte jeg min kone rundt på shopping. Første stop startede den fint, andet stop slukkede jeg motoren, mens hun gik ind og handlede. Da de biler der holdt foran mig kørte væk, startede jeg bilen og kørte frem til hovedindgangen-udgangen. Slukkede motoren. Da hun fem minutter efter kom ud, gjorde bilen, som først beskrevet, og jeg måtte skubbes igang. Lad mig understrege, at hele køreturen lå inden for en radius af 2 - 3 km. og inden for en varighed på 10 minutter. Det kan jeg ikke rigtig få til at hænge sammen med tararams bud, som jo ellers lyder dejligt billigt.
Jeg forhøjer derfor point for at komme på "Lystavlen" igen.
Foreløbig tak til jer alle for de bud der er kommet !
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 11-11-08 11:09 |
|
Citat Det kan jeg ikke rigtig få til at hænge sammen med tararams bud, som jo ellers lyder dejligt billigt. |
Nu er det måske ikke mig til at svare på dette.
Men jeg har altid syntes det er sund fornuft at starte med de billigste løsninger først.
Du kan altid få lov til at betale en formue,for en ny generator.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : pabloj |
Dato : 11-11-08 11:21 |
|
Det kan også være det kabel der går fra relæet til startermotoren. prøv at stikke lidt i den, det kan laves hos en autoelektriker.
På nogle startere sidder det på en aluminiumplade, det er lidt sværere at få lavet.
Jes
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 11-11-08 11:59 |
|
Citat Du kan altid få lov til at betale en formue,for en ny generator. |
Du mener vel starter? Mosebaek.
Du kan Prøve at banke på starteren med en hammer når du ikke får starte muligens hjælper det nogle gange. Men kan købe en hos en hugger. 3-400kr. Prøv at måle om det er starteren det kan være bundstykket i tendingslåsen der er def.Men siden du ikke får startet da den er varm ,så er det mest sansynlig starteren.
alimak
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 11-11-08 12:24 |
|
Det er ligesom manden der ledte under gadelampen efter husnøglen.
Det var ikke der han hvde tabt den, men der var lys.
Det er på samme måde med de dårlige billige løsninger.
Reparer fejlen og ikke noget andet , fordi det er billigere.
Når kullene kører på det yderste kan de måske nå slæberingen når starteren er kold ,men ikke varm.
.
Severino, skulle tænke sig om. Der er ikke kommutator i en veselstrømsgenerator , som er enerådende i biler siden ca. 1970
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 11-11-08 12:44 |
|
Der dummede jeg mig .
Gid man kunne slette i gamle indlæg.
Det er jo ikke generatoren men starteren, vi snakker om. Den har kommutator og ikke slæberinge.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 11-11-08 12:59 |
|
Citat Der dummede jeg mig . |
Også mig.En tanketorsk. Mine "kul" er nok også slidte efterhånden.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 11-11-08 14:02 |
|
[Typisk klik lyde kommer normalt fra manglende eller dårlig stelforbindelse. Tjek i samme moment også starterens stelforbindelse. Hvorfor problemet ikke er der når den er kold er fordi stelforbindelsen bliver bedre i koldt/fugtigt vejr.
]
Jeg har lige været ude i det "fugtige" vejr. Centrallåsen virkede fint, men da jeg satte tænding til kom der bare før omtalte kliklyde fra bæstet. Så tararams teori er jeg blevet lidt usikker på. Selv om det er den mest tiltalende rent prismæssigt. Jeg har dog endnu ikke renset stelforbindelse etc.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 11-11-08 14:29 |
|
Tag den starter af og sæt strøm til den....
Det lyder som om den slet ikke går i indgreb....
Det er gratis og så ved du da om starteren laver balladen....
| |
| Kommentar Fra : joand |
Dato : 11-11-08 15:00 |
|
Har repareret mange vw starter for tæret forbindelse imellem relæ og startmotor
Hvilken starter taler vi om
0001208...209...210.. Bosch nummer
så kan man jo kontakte autoelektrikker så kan jo give et bud på dele
men det kan som regel aldrig svare sig medmindre man selv reparerer den.
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 11-11-08 23:07 |
|
ok joand
Jeg må ud i morgen og kigge på de forskellige forslag. Jeg håber vejret i Taastrup holder tørt.
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 13-11-08 19:11 |
|
Har du et sæt startkabler ?
Sæt det sorte fra batteriets minuspol til et sted på motoren med god stelforbindelse.
Løser det problemet har du dårlig stelforbindelse, og bør rengøre evt. udskifte det eksisterende kabel.
Næste punkt: Fjern stelforbindelsen fra batteriet, og efterse forbindelserne på starteren.
Er de grønne af korrosion, er det på med ny(e) kabelsko, rengøring af bespændingerne, og slut af med indsmøring i kobberfedt eller syrefri vaseline.
Hjælper det ikke, finder du nemt en brugt starter f.eks. på autoophuggernes datalager.
Skal det være en ny, kan du jo forhøre dig lidt omkring. Der kan godt være noget, at spare, hvis man forhører sig hos f.eks. Mekonomen, eller prøv Brdr. Autodele i Greve.
Held med det .....
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 13-11-08 19:38 |
|
Citat Sæt det sorte fra batteriets minuspol til et sted på motoren med god stelforbindelse.
Løser det problemet har du dårlig stelforbindelse, og bør rengøre evt. udskifte det eksisterende kabel. |
Et godt tricks.Har aldrig hørt om det før.Men NU lyder det meget logisk.Jaja,man kan lære.......
Mosebaek.
| |
| Godkendelse af svar Fra : steno |
Dato : 16-11-08 16:43 |
|
Tak for svaret severino. Det var lidt svært at vælge, med de mange indlæg, men du er den første der kommer frem med et konkret bud på starteren. Den fik en ny Bosch og starter nu som den skal.
Hilsen steno
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|