/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
opvaske tabs - erstatning
Fra : tararam
Vist : 8733 gange
50 point
Dato : 08-11-08 22:24

Uhhhhh, glemte lige at købe opvaske-tabs. Men troede jeg fik en god ide, så jeg hældte en smule normal opvaskemiddel i den lille boks hvor sæbe-taps skal være, lukkede og tændte og .....gik i seng og læste lidt.
Efter et stykke tid......ved ikke hvor længe, så kunne jeg høre at opvaskemaskinen lød mærkeligt. Jeg stoppede den, åbnede og så gik satan løs. Det væltede bare ud med skum og sæbebobler- og det blev ved, som om det var komprimeret og i løbet af nul komma nul var køkkenet fyldt med skum i 1 meters højde.

nå - det burde jeg jo have vidst - men køkkenet blev mere end rent. Men nu spørgsmålet.

Hvad kan man bruge som erstatning - en enkelt gang - hvis man løber tør for tabs. Vores opvasker kører 5 gange om dagen (et bed & breakfast) To af gangene aften og sen aften. Jeg ved godt man kan købe næste dag, eller selv igang og vaske op manuelt, men har nogen et alternativ.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 22:38

Hi Hi .
Ja jeg ved godt det ikke er noget at grine af !!!
Men jeg kom en gang til at købe flydende vaskemiddel i stedet for flydende op vaskemiddel.
Og jeg opdagede det først sfter 3 gange vask.
Der var intet det skummede over men det duftede godt ag har sq aldrig været mere rent.
Så ja det kan du bruge men ikke for meget i på en gang.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 08-11-08 23:11

Som erstatning, en spiseskefuld almindeligt vaskepulver

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-11-08 00:18

Husk det skal være lavtskummende (maskinvaskepulver)
.

du kan også bruge gammeldags opvaskemaskinpulver med klor, hvis du stadig kan find dt i en butik.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-11-08 13:27

Hej
Det bedste ville nu være en skefuld almindelig SODA. Det næstbedste en skefuld citronsyre, eller en skefuld salt.

Jeg har prøvet alle 3 ting og det var ok. Eventuelt kan man jo tage en afskylning i maskinen forinden. Det er vel kun noget der står på en enkelt dag?

Mange hilsner Ingelein - som dog altid har en ekstra pakke af både tabs og filtersalt stående nu.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 21-11-08 13:29

Tak for svaret dova.