/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Zoombrowser henter ikke billed
Fra : ingelein
Vist : 750 gange
25 point
Dato : 14-10-08 12:21

Hej
Min Zoombrowser downloader pludselig ikke billeder som tidligere.
Jeg har haft afinstalleret og geninstalleret Zoombrowser på korrekt måde.

Jeg har et Zoombrowserprogram til mit IXus 70 kamera. Det er version 5.8 - på engelsk
Desuden har jeg et Zoombroserprogram version 5.7 til mit Povershot G7 - begge Canon produkter.

Hidtil har jeg kunnet overføre billeder på normal vis og de har lagt sig i datomapper under billeder.
Det gør de ikke mere. Til gengæld bliver jeg bedt om at åbne dem i et Canon Kamera/Scanner vindue - og her sker der ikke noget overhovedet = ingen overførsel af billeder. Vælger jeg guiden Kamera/Scanner overførsel (Windows), bliver billederne overført, men lægger sig i en mappe, som jeg skal definere.

Det var smartere med mapperne i dato orden for optagelsesdagen .

Jeg har afinstalleret og installeret på den korrekte måde.

Siden jeg sidst brugte programmerne har jeg både kørt en CCleaner og lagt en DireXt 10.0 version på computeren. Kan disse kørsler have forårsaget problemet - eller skal det søges i kameraet? Det sidste lyder usandsynlig, idet tilstanden er den samme ved download fra begge kameraer - og det virker stadigvæk på den bærbare.

Her er jeg virkelig ude i det uvisse. Mon nogen kan hjælpe?

Det er vist også en dårlig ide at have begge Zoombrowser versioner installeret på een gang?

Jeg har dem installeret på hhv. tysk og engelsk.

Der kommer flere points på

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 13:11

Citat
Det er vist også en dårlig ide at have begge Zoombrowser versioner installeret på een gang?

HJÆLP...

Det er dog de mest basale problemer du har

Er der ikke noget med du UNDERVISER i EDB

Selvfølgelig er det ikke godt at have det samme program 2 gange....

Men din fejl skyldes sikkert at du har installeret et andet billedprogram der har "overtaget" det tidligere program...

Så tjek lige hvilke programmer der åbner HVAD...

Kører du Vista kan du gøre det i kontrolpanel - standardprogrammer

Hvad den hedder i XP kan jeg sgu ette huske....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-10-08 16:32

Du har sq da gang i for meget, færdiggør dog en ting af gangen

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-10-08 17:11

Hej Klaudi
Jeg har jo faktisk 3 pc'er at lege med ............... og hvor ved du fra, hvad jeg er færdig med???
Du behøver jo ikke at svare, hvis du synes det er for meget jeg spørger om.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-10-08 17:28

Det ved jeg jo heller ikke en disse om, kan godt se problemet hvis du "roder " med 3 pc'er på en gang, så er dr jo nok at se til

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-10-08 17:31

@refi
Nu får du lige en forklaring på hvorfor jeg kører med to forskellige programmer til to forskellige kameraer: Med det ene kamera kan jeg arbejde med RAW billeder, det kan jeg ikke med det andet, og så har de to programmer nogle forskellige filer, som ikke er ens i begge udgaver af programmet.

Jeg kører også de to programmer i hhv. engelsk og tysk. Men selvfølgelig har filerne de samme navne det er bare sprogpakkerne, som er forskellige - og så den lille forskel med RAW filerne.

Og ja, jeg har nyinstalleret min scanner med HP Image program, og det vil jeg slette igen om lidt, men mit Zoombrowser program har ingen scannerfaciliteter.

Også ja til at jeg underviser i EDB - men det er squ da ikke Computer jeg underviser i - men derimod hvordan man bruger Office-programmerne - Er du ikke lidt for hovski-snovski lige nu? Fordi jeg er velbevandret i Office pakken, behøver jeg da ikke at vide noget om alt det andet, det er jo først nu jeg begiver mig ud i det. Ellers har jeg haft "folk" til det.

Jeg regnede med at det var nogen, som havde kendskab til Zoombrowser programmet, som ville svare mig. Du kender vist ikke det program, som jeg iøvrigt har kørt fint med i næsten 3 måneder.
Også med begge. Det ene har kørt i 1½ år. (IXUS 70)

Lad endelig være med at svare, hvis det er for meget BASALT jeg spørger om. Jeg bliver ved med at spørge til jeg bliver klogere. Capito?

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 17:52

Man kan aldrig blive "for klog"

Men dit problem skyldes STADIG at dit HP program har taget over....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-10-08 18:36

Hej refi
Det havde jeg også en formodning om - så vent lige lidt - den står på æbleflæsk i dag, og det kan ikke vente.
Hilsen Ingelein

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 25 point
Dato : 14-10-08 18:45

Hvornår skal vi komme...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-10-08 22:26

@refi
Citat
Det er vist også en dårlig ide at have begge Zoombrowser versioner installeret på een gang?

Ikke efter Canons Helpdesk support som jeg har konsulteret i dag. Det handler som sagt om RAW filerne, som mangler på den ene version. Der er imidlertid kommet en opdatering for nylig, version 6.1, og den kan mange flere kameraer køre med...................Er installeret i dag.

Men når du siger:

Citat
HJÆLP...

Det er dog de mest basale problemer du har

Så burde et basalt råd fra dig have været at jeg skulle prøve med SYSTEMGENDANNELSE fra en dato før jeg lavede mine ændringer ..............

Citat
Men dit problem skyldes STADIG at dit HP program har taget over....

Næh....................... det var ikke problemet, det kørte lige skidt med og uden HP.

Og æbleflæsket er desværre spist - det sidste på rugbrød i dag.

Anyway tak for hjælpen - men du er sommetider lidt for kategorisk og skråsikker. Eller jeg for dårlig til at forklare mig

Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 15-10-08 22:28

Tak for svaret refi.
Det er hip som hap
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-08 22:44

Citat
men du er sommetider lidt for kategorisk og skråsikker. Eller jeg for dårlig til at forklare mig

Selv tak...

jeg tror mest på det sidste

Lad gå det ikke var dit HP, men du skrev jo selv at det var et ANDET program der åbnede

og da det sidst installerede var HP, var det det mest logiske...

Citat
som mangler på den ene version.

Har problemet alene været RAW-filer burde det ene af kameraerne jo have fungeret som det skulle - det meldte historien ikke noget om

Og har det heller ikke fungeret - ja så er det jo den forkerte version det prøver at åbne (konflikt)

Så hvad vil du med 2 versioner....

Selv Canons hjælpedisk skal ikke bilde mig ind at 2 forskellige versioner af samme program ikke deler nogen systemfiler og dermed giver mulighed for konflikt....

Men det andet lyder selvfølgelig "pænere"