/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
opdatering af drivere til XP
Fra : ingelein
Vist : 980 gange
56 point
Dato : 08-10-08 18:46

Hej
Mine drivere til USB-controllere er ikke blevet opdateret (manuelt af mig selv) siden jeg kørte win 98
En scanning for at finde forældede drivere henviste til at bl. andet intel(R)82371 AB/EB PCI var forældede.
Og så landede jeg præcis på det FUP-firma, som også prakkede mig RegCur på. Det er bare for meget, med alle de der scanne programmer, som finder fejl - og så vil rette dem mod betaling.

Nu hopper jeg ikke på den mere.

Er der et andet sted, hvor man kan hente opdaterede drivere - helst gratis - eller er det unødvendigt, når tingene jo kører rimeligt godt med de gamle drivere?

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-08 18:57

Citat
Mine drivere til USB-controllere er ikke blevet opdateret (manuelt af mig selv) siden jeg kørte win 98

Alene det at du kører win 98 har du nye drivere, da '98 drivere ikke passer til XP.

Computerproducenten kan have nye drivere liggende til din USB .

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 08-10-08 18:57

Hent og scan med Everest: http://www.softpedia.com/progDownload/Everest-Home-Edition-Download-16369.html så kan du se hvad du har og hvor du kan hente det.
Du kan også hente dette lille freewareprogram Secunia PSI Secunia PSI Det scanner og henter selv de fleste opdateringer.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-10-08 19:05

Hej Eyvind
Du har misforstået mig - jeg har ikke kørt med win 98 de seneste 2-3 år. Derfor skrev jeg også at jeg ikke selv manuelt har skiftet drivere ved overgangen til Win XP.

Er driverne blevet opdaterede sammen med Win XP.?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-10-08 19:11

Hej
Her er linket til det der umiddelbart ser gratis ud, men når det kommer til hentningen af opdaterede drivere - koster det penge.

http://www.driversupdate.org/?gclid=CLiCi_CRmJYCFRqH1Qod9Wer5g

Alle tilbyder at scanne gratis - men så er det også slut med gratis.

Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 19:23

Nu er det jo ligegyldigt hvor gamle dine drivere er - bare de virker....

Er der nogen der ikke virker vil du automatisk få det at vide....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-10-08 22:44

Hej refi
Citat
Nu er det jo ligegyldigt hvor gamle dine drivere er - bare de virker....

Det er ligesom med mig selv
Jeg ser også godt ud, men kunne også se bedre ud

Hvis det passer, hvad du skriver - så behøvede man jo ikke at opdatere sine drivere - ever -
Den kan du ikke binde mig på ærmet.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-10-08 00:36

Der er ingen der har "løse" USB drivere lige til at hente som andre filer.

I Win 98 og 1. generation af XP var USB 1.1 indlagt, kører man med XP skal man installere servicepack 2 for at få USB 2.2

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 56 point
Dato : 09-10-08 02:17

Du er udmærket kørende med de drivere som kommer med Microsoft update, jeg har aldrig brugt andre drivere på min gamle computer, den har også en fortid som Windows 98SE maskine, den er formateret flere gange og Microsoft update finder driverne til hardwaren første gang den bliver opdateret, enkelte gange er det sket at der har været gule spørgsmålstegn i Enhedshåndtering, der vælger jeg Opdater driver og lader computeren søge på internettet, hvor driverne kommer fra ved jeg ikke, men den finder altid dem jeg skal bruge printer, scanner og andet som er tilsluttet, har en CD med drivere på og bruger dem, det er kun hvis jeg har problemer med de gamle drivere, at jeg søger andre drivere hos hardware producenten.
Hvis du vil have de seneste nye (og måske bedre) drivere, så er Driver Magician det bedste værktøj, den kan både finde og hente de nyeste drivere, men den er ikke gratis: http://www.drivermagician.com/index.htm Lite udgaven er gratis men kan ikke hente de drivere som den finder, ret jævnlig er den dog gratis på: http://www.giveawayoftheday.com/ det er endags tilbud som skal hentes og installeres samme dag som tilbudet er der, Driver Magician var der den 2. oktober så det varer sikkert et stykke tid inden den igen kommer gratis på tilbud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-08 09:10

Citat
Den kan du ikke binde mig på ærmet

Det er jo dit problem at du ikke tror det....

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 09-10-08 09:17

Her har du linket til Secunia: http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/
Hvor svært kan og skal det være.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-08 01:13

Secunia PSI er god til at finde ud af om programmer trænger til opdatering, men den dur ikke til drivere, der er Driver Magician nummer et, den gratis version kan finde drivere som trænger til opdatering, men ikke hente dem

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-08 12:09

Tak for svaret o.v.n..
Tak for et brugbart svar.
Har også noteret linket til "giveaway". Og ja, mine USB porte trænger til opdatering, men da jeg lige har udvidet med en nyt USB kort med højhastighed, er det ikke nødvendigt at køre med de gamle som er 1.1. versionen. De kan jo stadigvæk bruges til andet HW.
Hilsen Ingelein