/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
jeg har en virus, XP Antivirus
Fra : casper0606
Vist : 620 gange
113 point
Dato : 16-08-08 08:34

Hej alle.

Jeg har fået en særdelæes genstridig virus ind på min computer, den hedder Xp Antivirus.
På nettet ligger der forskelige vejledninger til fremgangsmåder, men det virker ikke som om at der er noget der virker..... er der nogle der kan hjælpe mig med den rigtige metode til at fjerne virusset.

Casper.

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 16-08-08 08:37
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-08 08:43

Ind og opret dig - gratis her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

læg dit spørgsmål i runscanner forum så får du hjælp

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 16-08-08 09:11

i en af vejledningerne bliver jeg bedt om at genstarte i safemode.....jeg skriver msconfig i run, der kommer en fejlmeddelse som siger at filen ikke eksisterer, jeg har XP hvordan får jeg den i safemode

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-08 09:50

casper0606 - lad nu være med at lege med det selv og smut ind på malwarecheck.dk og få renset din maskine som jeg rådede dig til - den trojaner du har er ikke til at spøge med - den henter flere og flere malware ned så længe du har den og laver om på dit styresystem osv osv - den er ikke til at spøge med. Yderligere er der en rootkit funktion i som kun sikkerheds eksperterne har mulighed for at finde og gøre noget ved.
Så... afsted med dig og få gjort noget ved det !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-08 09:53

hvis du vil vide lidt om hvad du er oppe imod så kig her

http://dk.virus112.com/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=17

og så ind til http://www.malwarecheck.dk/forum/ - opret dig og læg dit spørgsmål i runscanner forum og få hjælp før det bliver værre

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-08-08 14:36

Det er korrekt hvad mirit.dk skriver. Det skidt muterer og gendanner sig selv hele tiden, så de vejledninger der ligger rundt omkring er intet værd. Mange af dem anbefaler også hentning af værdiløse scannere, så det syntes jeg du skal droppe.

Enten bør du få hjælp til det, eller også må du formattere maskinen. Sådan er det desværre med den infektion i øjeblikket

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 18-08-08 14:45

Undskyld jeg har været fraværende, men der er lidt meget at se til i øjeblikket.....jeg giver lige malwarecheck en chance og vender tilbage med resutatet.... mange tak

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 113 point
Dato : 18-08-08 22:23

hvis du er stærkt inficeret kan du også vælge at køre en restore - det fjerner i hvertfald skidtet hvis du kører en destruktiv . Håber ikke det bliver så slemt men mange er desværre endt der før der var mulighed for at finde alle varianter i tide.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 24-08-08 23:39

jeg blev nød til at geninstalere øv øv men det virkede som et ret fint forum jeg vil gøre brug af fremover 1000 tak
Casper

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 26-08-08 11:36

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-08 14:01

velbekomme - synd med geninstallationen - håber ikke du tabte for meget i dine gemmer ?