/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon Power Shot 470
Fra : Nordsted1
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 10-08-08 14:35

Sidste år købte jeg et digitalcamera Canon ixus 950 IS, det er jeg rigtig godt tilfreds med, den smugle jeg har haft det hjemme.

Jeg har haft lån det ud det meste af tiden, og da jeg stod med det forleden dag da mine forældre kom på besøg, blev de også noget benovede over det. Jeg foreslog min mor at hun godt måtte låne det til deres ferie (i september) så kunne hun få det med hjem allerede nu og øve sig... Tak siger hun, men kan du undvære det så længe... ork ja, .... jamen jeg rejser jo først til Kina til november ha den ferie havde jeg sq da helt glemt.

Nå men nu går mit spørgsmål på

Netto har et tilbud http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1294#/page0/ er der noget ved det??

Så vidt jeg kan læse mig til, er der ikke mulighed for zoom?? der er heller ikke det lille glukhul til at kikke i, jeg bruger primært også selv den store skærm, men hvis solen går lige i skærmen, er jeg glad for et alternativ (når jeg altså selv en sjælden gang har cameraet hjemme)

Skal jeg hellere sådan forsigtigt foreslå mine forældre at købe et camera magen til mit??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-08 14:48

Tilbudet ser ud som en samlet pakke, kamera og printer, altså ligner det et discount kamera, hvorfor ikke låne dit eget kamera ud, som du plejer køb så en anden hvis du kommer til at savne det

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 10-08-08 14:48

http://www.steves-digicams.com/2008_reviews/canon_a470.html

På ovenstående link kan du læse om testen af A470, ifølge den er det et udmærket camera som især henvender sig til begyndere.

Tilbudet i Netto er særdeles fordelagtigt.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 10-08-08 14:52

http://translate.google.com/translate_t?sl=en&tl=da

Har du problemer med det engelske, kan du få en rimelig og hurtig oversættelse ved at benytte linken.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 14:53

Jeg har læst en del om kameraet, men er i tvivl

Ville i kunne undvære zoom

Ville i kunne undvære det lille glughul

Nå ja, det er da først nu jeg ser det er for en pakkeløsning, selve kameraet har jeg fundet billigere end i Netto, men det er jo klart, når det er uden printer - men den vil de nu heller ikke få brug for -

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 10-08-08 15:00

Citat
Ville i kunne undvære zoom

Ville i kunne undvære det lille glughul
undvære zoom: Nej tak
undvære søgeren: Den er et levn fra forrige århundre, så ja den kan jeg nemt undvære

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 15:03

Tak for svaret o.v.n..Ok, så vil jeg søge efter det billigste tilbud uden printer. Jeg syntes bare selv at det kan være godt med den lille søger (nå ja, det var det den hed) hvis man står med solen i ryggen, og det så blænder ind i skærmen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 15:04

Det jeg mener er, at så skal det ikke være den model

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-08 15:14

Selv tak
Citat
Det jeg mener er, at så skal det ikke være den model
nej ikke hvis der skal være optisk zoom

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-08 15:32

Så mangler vi bare at gi knejterne nogle tæsk.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 15:41

Ja, for dælen da oss, jeg er da spændt på hvad ejendomskontoret siger i morgen, når de får fortalt hvor meget der er blevet ødelagt--- og mere kan da nå at komme til, hvem ved, måske de holder fest igen i aften --

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-08-08 15:54

Jeg har set på canons side om cameraet.

Den væsentligste anke er at der mangler en optisk søger. Den er ikke et levn fra fortiden, og er uundværlig i solskin. Ellers er cameraet godt til mennesker, som ikke er fotoentusiastor, og som skal have så meget automatik, som muligt. det er næppe så godt som din ixus.
Printeren, som sælges med er intet værd. Den er får dårlig og alt for dyr i drift. Du kan få lavet billeder professionelt til og godt til 1/4 pris. prøv pixum.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 16:11

Tak for dine ord transor, (så er det ikke kun mig, der ikke kan finde ud af det i solskinsvejr)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-08 16:27

Der skal være et glughul
lidt zoom skal der også være

Forær dog det camera væk og køb et G9
Det er vist nedsat til omkring 3000.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-08-08 17:53

Nu har du fået svar, men vil lige komme med en kommentar alligevel.

400-serien er lowbudgetkameraer, der ikke indeholder samme kvalitetskomponenter som de øvrige Canon (Optikken o.s.v.)

Og mange er blevet meget skuffede over kvaliteten på dem, hvis de er vant til canon og evt. køber det som ekstra-tage-med-i-lommen-kamera

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 19:42

Eyvind jeg skal ikke forære mit kamera væk, den smugle jeg har brugt det, har det taget nogle gode billeder.

Det ville sq også være en falliterklæring, hvis det ikke var godt, du anbefalede det jo selv

Men jeg vil jo godt have det igen, det var en tanketorsk da jeg lånte det ud til min mor, som sagt havde jeg ikke tænkt på, at hun skulle på ferie hele to gange mere i år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-08 19:48

Åh - det var bare for at være flik mod din mor.
950 er da stadig et godt camera.
Men hvis jeg en dag får solgt mit gamle fotoudstyr - så hedder det G9 eller måske g11 til den tid.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-08 12:05

Hej
Jeg melder mig meget sent på banen - men da jeg både har et IXus 70 og et G7, vil jeg sige at jeg har glæde af begge kameraer - hver ting til sin tid. - Og ja, jeg kigger aldrig gennem søgeren (næsten aldrig). - og jeg må sige at når man følger enkle regler, som ikke at fotografere mod solen osv. - er man fint kørende med enten det ene eller det andet kamera.

Mange hilsner Ingelein - som er ved at lære at fotografere med manuelle indstillinger. Det lyder mere besværligt end det er, men jeg er også blevet mere krævende og vil mere end snap-shots.