Motoren????
Hvis bilen stadig kan kravle hend over asfalten, så kan den ikke være i stykker!
Vandstanden i dit kølersystem er vigtigt, ellers kan motoren godt tage skade og den kan så brænde toppakningen af, så den sluger vandet, som enten kan rende ned i bundkarret, hvor olien er. Den kan også rende ind i cylinderen, og komme ud sammen med udstødningen.
Hvis vandet går ned i bundkarret, kan du som regel se det på oliepåfyldningsdækslet, hvor der så dannes noget hvidt snask.
Hvis vandet går ind i motoren, vil du kunne se vanddamp sammen med udstødningsgassen.
I begge tilfælde vil du kunne se det på et øget forbrug af vand, og du bør straks søge værksted.
Normalt skal køleren blive varm, når du køre i en passende periode (hvis der er nok vand på).
Hvis det kun er fordi du ikke kan få varme i vognen, kan det være den termostat der regulere kølevandet. Den vil først åbne når motoren når sin arbejdstemperatur, som ligger omkring de 85°C
Blæseren på køleren er i dag som regel termostatstyret, for ikke at belaste benzinforbruget. Jo mere din generator skal trække, jo mere belaster den motoren, som så bruger mere benzin.
Ved at kortslutte termostaten, skulle blæseren gerne gå i gang.
Blæseren inde i kabinen, er styret af den kontakt som du regulere blæserhastigheden.
Alle hastigheder under fuld speed, er reguleret over en seriemodstand, der består af konstantantråd, der kan holde til belastningen.
Hvis denne blæser ikke kan køre, skal fejlen findes i dette kontaktsæt, hvor det kan være slidtage, gnistslag eller brud på en forbindelse.
Se det er hvad du har fået ud af mig, p.g.a. mangelfuld oplysning.