Præcist hvornår skurrer den ? Er det hele tiden, eller "kun" når du skifter ?
Er det hele tiden, kan det tyde i retning af slidte og udtjente lejer / mange km. Selvfølgelig kan du skifte olien, og sikre, at den er i korrekt niveau, men inden du gør det, bør du kigge grundigt efter, om der er tegn på utætheder f.eks. ved trækakslerne ? Hvis olien render af, er det mere eller mindre spild, at påfylde frisk olie, før du har fået skiftet pakdåser etc.
Kommer lyden i forbindelse med skift, eller ved udkobling, er det sikkert et slidt udrykkerleje og en lige så slidt kobling. Du kan evt. kigge efter om der er nogen justeringsmuligheder og spænde den op, men husk, at der skal være en smule frigang i koblingspedalen. (Så udrykkerlejet ikke drives med rundt konstant) og mange har en uvane med, at holde en fod på koblingen når de kører. Så snart bilen er i højeste gear - væk fra pedalen. Ned i bunden med "fussen". Det sparer på udrykkerlejet.