Det ”fagligt korrekte” er at montere en ny,.
det ’Ufaglige’, er at klippe alle ledningerne til ”startspærresystemet” over,
6 – 8 stk. de er Uheldigvis sorte alle sammen,
(det er absolut en nødløsning, hvis alle andre muligheder er opgivet)
nu skal du i gang med at samle dem (parvis) rigtigt
det er/kan være et stort arbejde,
og det kan godt tage noget tid,.. (laaang tid)
du er nemli’ (som regel) nød til at ha’ en hjælper,…
hjælperen, + en lang ledning, placerer du ved brændstofpumpen (benzin/diesel)
under bagsædet, eller under bunden (som regel tæt på tanken, eller i den)
så sender du en svag strøm (meget svag ca. 1,5 volt) skiftevis
gennem hver af de sorte ledninger, indtil ’hjælperen’ ved hjælp af
et prøvelampe/måleapparat kan måle at der kommer strøm til pumpens + pol,
(VIGTIGT, husk at afmontere ledningerne v/pumpen,)
herefter skal du ha’ fundet minus polen (samme fremgangsmåde)
så forbinder du de to ledninger (ved tændingslåsen)
herefter fortsætter du med tændingssystemet osv. indtil
alle 6 – 8 ledninger er samlet
nu burde du kunne starte bilen (uden om startspærresystemet)
OBS,… det kræver tålmodighed
og HUSK,.. det er noget ”fusk”
samtidig er resultatet usikkert,