/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
THM filer, hvad er det ?
Fra : o.v.n.
Vist : 2817 gange
200 point
Dato : 10-06-08 03:47

Nu kom spørgsmålet i Foto, selv om det er om video klip, mit nye kamera kan, som så mange andre nyere kameraer optage video, men jeg undrer mig over at på memory kortet er der to slags filer med samme navn, men med forskellig file extension, et eksempel: MOV00026 er en MPG fil på 11.6MB men ved siden af ligger MOV00026.THM som er på 3,80KB, den er tilsyneladende helt unødvendig, jeg har kun overført MPG filen til computeren og kan sagtens afspille den, men hvad er THM for en størrelse og hvad er formålet med den ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-06-08 04:08
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-06-08 04:10

mini billede så du kan se hvad du har på kameraet (thumbnail) mappe/billede.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-08 04:15

Jeg får ikke noget ud af dit link Manse9933,
Citat
Kunne ikke skabe forbindelse

Firefox kan ikke oprette en forbindelse til serveren www.google.dk.

Browseren var ikke i stand til at skabe forbindelse til det angivne websted, selv om det findes. Dette kan skyldes at webstedet ikke accepterer forbindelser fra din computer, servicen er gået ned, eller at webstedet ikke understøtter den service eller port som du har forsøgt at forbinde til.

jeg kan ikke komme ind på sider som hedder noget med google

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-08 04:16

Jeg kan ikke se noget mini billede, jeg har ikke noget program som kan åbne den type fil

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-06-08 04:20

har du blockeret google i usikre webstedereller i HOSTS.

http://www.file-extensions.org/thm-file-extension

.thm=Tmumbnail bitmap image

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-06-08 04:22
Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 210 point
Dato : 10-06-08 04:30

højre klik på dem>åben med,de fleste foto programmer skulle kunne åbne dem,du kan sikkert ikke åbne dem
fordi der ikke er et program de har et tilhørs forhold til fil endelsen/formatet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-08 04:31

Dit nederste link ser interessant ud, jeg lader lige spørgsmålet stå til i morgen, er lidt søvnig lige nu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-06-08 04:36

det er første billede ramme af den tilhørende film du har
optaget,lige som thumbnail's i window explorer hvor du kan se hvad for en film der ligger under.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-08 10:55

hos mig er det i forbindelse med video optaget på mobilen og overført til pc - billedet er et indeks billede (hvis det hedder sådan) - det følger " bare" med og hedder det samme som videoen altid.

ps.. jeg kan ikke se det nytter noget og har altid slettet det ved oprydning på trods af den ringe størrelse.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-08 13:13

Tak for svaret Manse9933. Jeg har nu siddet og øvet mig, Windows billed og fax fremviser er valgt til altid at åbne denne type filer, og gør det også fint jeg ser et mini billede i fremviseren, men i mappen er der bare en dum intetsigende ikon, derimod kan jeg sagtens se hvad videoen indeholder, på selve MPG filen jeg bruger visningen Vis store ikoner, så jeg vil slette disse filer eller undlade at overføre til computeren, det medfølgende software er da helt umulig at arbejde med til overførsel, softwaren har selv valgt et drevbogstav hvor der skal hentes filer, selvfølgelig forkert, og det kan ikke ændres så jeg bruger min kortlæser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-08 13:21

Miritdk der er ikke en sådan fil med mine telefon videoer SonyEricsson, derfor undrede det mig hvad den skulle gøre godt, og den gør jo ikke godt for noget

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-06-08 15:59

Det er også Tmumbnail i kameraet og ikke til at vise
Tmumbnail i window,det er så du kan se hvilken film det/der er på skærmen i kameraet og der er ikke behov for dem i styresystemet,så de kan slettes sammen med filmen på kameraet når du har overført filmene til pc'en.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-06-08 16:00

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-08 02:14

Ja grin du bare, har du glemt hvordan det var da du var nybegynder

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-06-08 02:19

av av av,var det,ja det var