/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Brugt bil alá Volkswagen/VW T2
Fra : goudinho
Vist : 696 gange
20 point
Dato : 31-05-08 21:21

Er der nogen der har nogle forslag til en bil alá en VW T2, men som ikke koster lige så meget rent pengemæssigt og istandsættelsesmæssigt (hvis man får et vrag)?
Dvs. en bil, hvis design/udseende minder om T2'erens, som også giver mulighed for sæder, god rummelighed bagi eller hvordan man nu ønsker det.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 31-05-08 21:53

Et forslag er en minibus, altså en VW transporter fra sidst i 80erne, først i 90erne (den med motoren i bagenden der ligner mest den gamle T2er).....de findes stadig i rimelig god stand, og du finder ingen biler der er nemmere og billigere at reparere på....

Dog bør du være obs på, at biler på hvide plader i den størrelse generelt er meget,meget dyre i vægtafgift.....Den koster som 8 personers bus på diesel 10500/år i vægtafgift og 6800/år hvis det er på benzin.....dieslen går ca 12 km/literen, den på benzin maks 8 km/literen.

Et alternativ er den lidt nyere transporter (caravellen) som 10 personers bus, (det fås den anden jeg nævner ikke som) den koster kun ca 25-2600/år i vægtafgift, men der kræves så stort kørekort (buskort)

Godkendelse af svar
Fra : goudinho

Dato : 31-05-08 21:58

Tak for svaret dova.