/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
bilvask
Fra : denevigeuheldige
Vist : 726 gange
50 point
Dato : 11-05-08 15:31

Måske ikke rigtig kategori at placere den i men mon ikke det går?

Selv med en roterende børste på en kraftig højtryksrenser og med indsugning af vaskemiddel kan jeg ikke få insekter og anden skidt vasket af min bil. Naturligvis vil go` gammeldags "knofedt" sikkert hjælpe, men er der nogen der ved hvilke MEGET effektive midler jeg kan benytte uden at jeg lakskader bilen?

Det er jo rarest at se og køre i en pæn ren bil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-05-08 15:34

Jeg kan ikke huske navnet på produktet, men i campingcentrene kan du købe noget meget effektivt til bil/campingvognsvask, hvor du heller ikke behøver vokse bagefter, da voksen er i sæben

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 11-05-08 16:28

Sæt bilen i "blød"....dæk den med drivvåde håndklæder el.lign. og lad den stå sådan i en times tid.

Og så trænger din bils lak til noget behandling af en slags, hvis skidtet sætter sig SÅ fast.....for det er fordi lakken ikke er glat og afvisende nok, så skidt/insekter "gror" fast....

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-05-08 18:13

iblødsætning med varmt vand tilsat god gammeldags opvaskemiddel-helst i overskyet vejr.
Efter vask, polering og voks -så skulle du være blankt kørende igen

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 11-05-08 21:31

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 11-05-08 22:03

Jeg har hørt at fælgrens skulle kunne opløse insekter . . . prøøv det!