/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tegninger Over Puch Maxi
Fra : MaxiSmiley
Vist : 3629 gange
20 point
Dato : 01-10-01 17:00

Hej
Jeg har nogle problemer med min Maxi:
1: Jeg kan ikke få kickstarter fejdren ud...
2: Jeg kan ikke finde nogle tegninger over min Maxi...
3: Kan jeg selv finde ud af at pille plumben ud?

Accepteret svar
Fra : mikvets

Modtaget 20 point
Dato : 01-10-01 19:06

Den er nem......men jeg kan nu godt forstå at du spørger da det er surt at ødelægge motoren på en så suveræn knallert som en puch maxi her kommer lidt hjælp:

3) Pil plumpen ud:
Det kan gøres på flere måder, men alle metoderne går ud på det samme, nemlig at få låseringen der holder plumben fast, smadret. Da jeg selv skulle have plumben ud af min Maxi´s cylinder valgte jeg den bedste metode. Nemlig at bore ovenfra og ned langs siden af plumben. På et tidspunkt kan boret ikke gå længere ned, og det betyder at du er nået ned til låseringen. Nu finder du bare et lidt stærkere bor, og borer så låseringen i smadder. Very easy. Når plumben er pillet ud, skal du bore indsugningshullet op til den diameter som din karburator & studs har. Du kan også vælge at se om ikke du kan forme indsugningshullet som et rektangel. Det giver mere fart på benzinblandingen og derved flere omdrejninger !

2) Tegninger over en puch maxi findes på http://knallertsiden.virtualave.net/ klik ind under knallert facts og videre ind i puch maxi................og sådan her vi du finde motor-tegningerne og el-diagrammet til en puch maxi p og k (pedal modellen og kickstartor modellen)

Håber min besvarelse var ok nok til dig

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 01-10-01 23:12

Mange tak!

Men jeg skal stadig have den skide kickstarterfjeder ud! Det er lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få skidtet ud!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-01 18:45

1. Hvis du har taget skjoldet af, er det ikke noget problem at få den af,
det er straks værre at få den på igen.
1. Du banker kilen ud der holder selve kickstarterarmen (NB. Mange tror at
det er en skrue der skal skrues ud, men nej den skal bankes ud)
2. Der hvor armen sad, den banker du så ud, også giver det faktisk sig selv.

2. På bibloteket er jeg ret sikker på at du kan finde nogle tegninger over
maxi, der findes i hvert fald en om yamaha 4x, hvorfor skulle der så ikke
være om maxi.

3. Hvis du er dygtig nok, kan du selv tage plomben ud, jeg får altid en
maskinarbejder til at tage den ud, så slipper jeg for grimme kratere, men
man kan godt hvis du har det rigtige værktøj og er dygtig nok.

M.V.H Rasmus Ø.

"MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:kt%t7.33$%D3.7481@news000.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg har nogle problemer med min Maxi:
> 1: Jeg kan ikke få kickstarter fejdren ud...
> 2: Jeg kan ikke finde nogle tegninger over min Maxi...
> 3: Kan jeg selv finde ud af at pille plumben ud?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 02-10-01 23:13

Mange tak for hjæpen, men jeg har prøvet at banke i vildskab! meeeen... Vold løser alting! he he
Jeg prøver at spørge på biblioteket og se og de har nogen!
Men tak igen!