/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TV-OUT på GEFORCE3 TI200 ??
Fra : harder
Vist : 348 gange
20 point
Dato : 25-02-03 14:35

Jeg har en PIII/933 med 640 MB RAM og et GEFORCE3/TI200 GF-KORT. Der er WINXP PRO/DK på PC'en og jeg bruger NVIDIA 41.09 WHQL-driveren. Jeg kan ikke få hverken billede eller lyd på TV-OUT - jeg har simpelthen ikke muligheden for at skifte til andet end den samme skærm under indstillingerne - nemlig den til PC !
hvad gør jeg ?

Kommentar
Fra : cantasdk

Dato : 25-02-03 14:58

Hej

Du tilslutter TV_out kablen til dit fjærnsynet først.

Så højre klikker du på skrivebord, vælg indstillinger- avanceret-outputenhed og vælg igen "tv" , tryg ok prøve igen. For at se skrivebord vælg "analog". Du skal også være opmærksomme på farver og små/store bogstaver.
Håber det kan hjælpe med at løse dit problem.

MVH
Cantasdk

Kommentar
Fra : harder

Dato : 25-02-03 15:02

Har prøvet - men jeg har slet ikke muligheden for at vælge en anden skærm - heller ikke efter at have "detectet" andre skærme - TVTOOL kan heller ikke hjælpe her - jeg bruger et S-VHS med SCART som kabel til TV'et

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-02-03 15:36

hej prøv og opdater dine drivere

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : harder

Dato : 25-02-03 15:40

Til hvilken driver ? - mine erfaringer er, at 41.09 WHQL/NVIDIA er den bedste pt ? - hvis jeg bruger den senste fra NVIDIA, så ryger mit skærmbillede og jeg er nødt til at genstarte i Sikker tilstand og geninstallere 41.09 igen....

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-02-03 15:53

Nåh undskyld hande ikke læst dit spørgsmål ordentligt
nej så skal du nok ikke gøre det jeg kan bare ikke forstå at du ikke kan vælge tv under indstillinger når du har sat det rigtigt til det lyder underligt for jeg har også opdaget af hvis jeg fjerner scartstikket så forsvinder funktionen men men har aldrig gjort det af andre grunde og jeg kører med et asus geforce 4 ti-4200 128 mb ddr 4x agp med tv-out + dvi
prøv og gå det hele efter en ekstra gang og prøv igen ellers ved jeg ik hvad det skulle være men held og lykke med det..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-02-03 17:56

start-kontrol panel-skærm-indstilliger-avanceret.geforce 3-vælg af enhed
det er her du ikke kan vælge mellem tv og monitor,sluk og sæt stikket i igen,
det virker på mit geforce3 kort,er det der problemmet ligger ?

Accepteret svar
Fra : cantasdk

Modtaget 20 point
Dato : 27-02-03 09:10

Hej igen

1. Er du sikker på at du købte den rigtige scart stik og kable til tilslutningen?

2. Har du indstillede den ny hardware? Det gør computere automatisk, men gør det selv èn gang til.

3. Du skal også insdstille dit fjærnsyn til " S_VHS" eller "AV1" eller "AV2" i menuen, hvor scart stikket sidder i.

cantasdk

Kommentar
Fra : harder

Dato : 12-03-03 00:00

1000 tak for hjælpen - efter at have prøvet næsten alt - incl. det at true pc & fjernsyn med en hammer, gik jeg over til optisk fejlfinding, hvor det viste sig at der @£$€&%¤# var knækket et ben af det S-VHS stik der skulle i grafikkortets TV-OUT ! -> Nyt S-VHS stik loddet på -> skidtet virker - beklager ulejligheden - men endnu en gang tak for hjælpen !

Godkendelse af svar
Fra : harder

Dato : 12-03-03 00:01

Tak for svaret cantasdk.

Kommentar
Fra : MNJensen

Dato : 01-02-04 17:26

Hej

Hvor får jeg to skæme på jeg kan kun se en.

Hilsen

Mickey