/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brænd Cd`er.IGEN IGEN!
Fra : Mosebaek
Vist : 969 gange
100 point
Dato : 23-03-08 11:04

Ja,så sidder jeg her igen,med sved på panden,dirrende læber,knoer hvide som sne og himmelvendte øjne og anråber de højere magter om at komme mig til hjælp:

JEG FORSØGER ATTER EN GANG AT BRÆNDE BILLEDER NED PÅ CD/DVD. (Jeg har før stillet spørgsmål i denne genre).Jeg bruger windows xp`s indbyggede prg.

Jeg har dog en anelse om,at det måske er skiverne,det er galt med.Jeg har en pakke MEDION CD-R80 og en pakke MEDION 4.7 GB DVD+R.Og ingen af dem funker.

Er der nogen,der har erfaring med disse.Jeg opdagede lige at cd`erne,er helt gennemsigtige.Når man kigger ind på den blanke side (brændesiden) kan man se navn og det hele,som står på forsiden af dem.Er det normalt? DVD skiverne,kan der ikke kigges igennem.Endelig er der begreberne (+) og (-), skulle min pc: hp pavilion t370.dk,ikke kunne køre begge dele.

Jeg har før brændt billeder på FUJIFILM cd`er,uden problemer.Er der nogen der ved hvor disse kan købes.Jeg kan ikke finde dem nogen steder.

P.S.: Før brænding,slår jeg alt fra,såsom firewall,net osv.osv.Dog uden resultat.Håber en behjertet person kan få både mig og komputer i normal tilstand.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-08 11:11

Hej

Du kan evt prøve at hente dette Portable brænder program
http://portableapps.com/apps/utilities/infrarecorder_portable

Det skulle ikke være nødvendigt at slå Firewall og diverse fra.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-08 11:13

Dine skive"mærker" er OK
Din brænder "burde" også kunne klare dem
CDer har IKKE + og - (kun DVDer)
At du kan "se" igennem dem er "kun" et spørgsmål om hvilken overflade der er lagt på dem...
Du skal IKKE slå noget fra - det har INTET med problemet at gøre....

Men HVAD er egentligt problemet - det skriver du INTET om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-08 11:16

Bruger du IKKE et "specielt" brænderprogram er det blot...

Læg en brandbar skive i drevet.
Find de filer/billeder du vil brænde.
"Træk" dem over/ned i dit brænderdrev (stifinder)
Nu står der de er klar til brænding.
Så er det bare at brænde..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-03-08 11:38

Citat
Læg en brandbar skive i drevet.
Find de filer/billeder du vil brænde.
"Træk" dem over/ned i dit brænderdrev (stifinder)
Nu står der de er klar til brænding.
Så er det bare at brænde..

Det er lige nøjaftig,sådan jeg gør.Men brænderen står bare og "summer" lidt.Lidt senere slukker den lampen og jeg får besked om at lægge en skrivbar cd i drevet.Men den er der jo allerede.
Det sker også,den bare kører og kører i èn uendelighed,så jeg ikke kan komme i kontakt med den og må trykke på "skub ud" knappen.
Jeg kan sagtens afspille billeder fra mine FUJIFILM cd`er.Jeg får heller ikke fejlmeldinger på drevet i enhedshåndtering.Tværtom:Der står "Dette drev virker korrekt".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-08 11:48

Det tyder på de er BRUGTE har været benyttet tidligere og derved ødelagte)

Prøv med RW skiver - så "ødelægger" du dem ikke - de kan blot slettes igen....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-03-08 12:04

Citat
Det tyder på de er BRUGTE har været benyttet tidligere og derved ødelagte)

Hvordan kan man forhindre programmet i at "afslutte" skiven.Det ses jævn tit der står:
"Forbrugt plads 0 byte".
Tilbageværende plads 0 byte".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 12:04

En gang nøjedes jeg også med det i Windows XP indbyggede brænder software, det er ikke særlig avanceret og der kom mange fejl lig med dine, jeg blev anbefalet at købe bedre cd skiver, det hjalp da også, men problemet blev helt løst da jeg installerede et brænder program, det blev det gratis CDBurnerXP: http://www.cdburnerxp.se/download.php nu blev jeg kørende, fik aldrig mere den besked at jeg skulle lægge en skive i drevet (selv om der var en allerede) jeg kopierer hyppig billeder på cd, smider den gamle væk når der er nye med opdaterede billeder og jeg bruger de allerbilligste som kan købes, lidt mere end 1 kr. pr .styk, nu har jeg så købt et brænder program som jeg selv anser for at være det bedste og mest bruger venlige som findes: Ashampoo

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 12:06

Moralen af mit lange indlæg: Brug et andet brænder program, enten det som Klaudi skriver om, eller CDBurnerXP, hvis ikke du vil bruge et købe program Nero eller Ashampoo eller -----

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-03-08 12:26

Citat
Moralen af mit lange indlæg: Brug et andet brænder program, enten det som Klaudi skriver om, eller CDBurnerXP, hvis ikke du vil bruge et købe program Nero eller Ashampoo eller -----

Jeg er ikke så "dreven" i installation og brug af sådan et nyt prg.Ligner den XP`s i udførelsen.Altså måden man trækker filer til brænderen på.Vises den i "Stifinder",som XP`s ?

Mosebaek.

PS. Jeg kan se der er mulighed for at opdatere driveren til brænderen i "Enhedshåndtering".
kan det anbefales. Er lidt ked af at lave "fejlindgreb".

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 12:30

Du kan da prøve om driveren kan opdateres, det sker der intet negativ ved, sikkert heller ikke noget positiv, hvis du er usikker på hvordan du skal bruge et program, så glæd dig over Kandu vejen til hurtig løsning på dine problemer, kort sagt: Spørg os om hvordan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-08 12:42

Her er lige et billede af InfraRecorder, det minder om Stifiner
http://peecee.dk/upload/view/105270

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 12:48

CDBurnerXP ligner det billede til forveksling, nu er det op til spørgeren at vælge jeg kunne lave en lille instruktions video, hvor jeg viser hvordan jeg brænder med CDBurnerXP ???

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-03-08 12:49

Citat
så glæd dig over Kandu vejen til hurtig løsning på dine problemer, kort sagt: Spørg os om hvordan

Det gør jeg også,i rigt mål.Og har fået mange gode svar i tidens løb.
Derfor kan jeg heller ikke,i modsætning til nogle andre,undvære Kandu.Men skal ha`min daglige dosis.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-08 12:50

Citat
"Forbrugt plads 0 byte".
Tilbageværende plads 0 byte".

Netop - og dermed er skiven til skraldespanden....

Du kan IKKE forhindre den i at "lukke" skiven når du bruger "det indbyggede".

Nero følger med de fleste brændere.... (der må også være fulgt 1 med din brænder/maskine)

Det hjælper dig dog ikke da skiven IKKE kan bruges før den er lukket (kan dog læses i den brænder der har lavet den)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-03-08 12:58

Citat
jeg kunne lave en lille instruktions video, hvor jeg viser hvordan jeg brænder med CDBurnerXP ???

Det ville da være dejligt.Jeg si`r ikke nej tak.Men har du tid til det.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 13:03

Tid ? Med en halv meter sne uden for vinduet har jeg ikke lige lyst til at forlade mit varme sæde jeg prøver lige og vender tilbage, jeg er ret ny i det der skærm optage program, men mon ikke det lykkes kan du se AVI film på computeren ? Eller skal jeg også lave den om til en WMV ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 13:07

Nu skal du gøre dig klar, at måske dur dine skiver virkelig ikke, eller dit brænder drev ikke en supportet af CDBurnerXP, det kan du lige se efter her: http://www.cdburnerxp.se/testeddrives hvis ikke du vil hele rækken igennem, så skriv navnet på dit drev i linjen og klik på Search for drive

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-03-08 13:25

Fint o.v.n.

Jeg kan konstatere,at nogle skiver dur.Der røg lige 577 billeder af fly (Min store lidenskab) igennem nu.Har kontrolleret.
Men jeg vil prøve dine løsninger,stille og rolig.Jeg skal nemlig ikke stresse mig selv,når jeg arbejder med nye prg.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 14:07

Fly det bliver mine billeder fra Airshow 2005 i Karup som bliver demo brænder billeder, CDBurnerXP kan desværre ikke snakke dansk, men engelsk er vel ikke et problem ? Ellers må du se godt efter på filmen, den bliver lagt op på en upload server, og et link bliver lagt her i spørgsmålet, men det varer lidt, jeg er også aktiv i et spørgsmål om at installere Linux Ubuntu

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-03-08 14:41

Helt iorden o.v.n.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 23-03-08 15:38

Så er filmen sendt op og hentet ned til test på min anden computer, jeg kunne ikke få den op på Peecee, så jeg brugte min foretrukne MegaUpload: http://www.megaupload.com/?d=4JP3O4NA du skal så finde dig i nogle dating annoncer, indtaste den kode som bliver vist, klik på Download så skal du vente 45 sekunder(der kom der en popop for PartyPoker som min popop dræber ikke lukkede, den skulle jeg selv lukke) før hentningen kan startes, klik på Free download så henter du en zip fil som du skal pakke ud, indeni pakken er AVI filmen, nu har du forhåbenlig DivX codecs så du kan se filmen, ellers er der lidt mere arbejde: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/ nå men jeg går ud fra at du kan afspille filmen med MediaPlayer, højre klik påfilm skærmen i MediaPlayer og under Video størrelse sætter du den til 200% ellers skal du have de stærke briller på, hvis min mus virker lidt nervøs så husk at jeg er nybegynder i det her, i Stifinder markerer jeg mappen med billeder og bagefter klikker jeg på Edit og på Select all files, der efter trrækker jeg dem ned i nederste boks før jeg omdøber CDen til at hedde Airshow 2005 og brænder CDen, den bliver lukket og kan vises også (måske) på din DVD afspiller

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-03-08 19:16

Tak for svaret o.v.n..Jeg har lige været inde på Mega Upload`et og din film virkede fint.
Ellers har jeg ikke rigtig fordybet mig i det endnu.Jeg har nemlig gjort rent i komputeren,for fluer,
snegle og enkelte regnorme.Så det var tiltrængt.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 19:28

Citat
gjort rent i komputeren,for fluer,
snegle og enkelte regnorme.Så det var tiltrængt
øh har du haft computeren med i haven sidste sommer Tak for at du kunne bruge min lille film, hvis der er mere så sidder vi på spring for hjælpe god rest påske