/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Knallert
/
Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#
Navn
Point
1
pallebhan..
109279
2
Jon
13755
3
NoShyGuy
12369
4
Sunowich
7245
5
rpje
6490
6
scootergr..
5859
7
masteraug..
4691
8
Japse
3488
9
3773
3416
10
dova
3104
ang cylinder
13-03-08 18:26
: Spotbot
13-03-08 18:58
: pjuskeOne
13-03-08 19:15
: Spotbot
13-03-08 20:17
: pjuskeOne
17-03-08 09:25
: pjuskeOne
17-03-08 09:27
: pjuskeOne
ang cylinder
Fra :
pjuskeOne
Vist : 615 gange
100 point
Dato :
13-03-08 17:40
hej jeg skal have monteret en 47 cylinder på min scooter... jaaaa og vil så stadigvæk kører med standard kaburator.. scooterland skal montere den og de siger så at jeg også skal blande 4% i benzinen . har så lige snakket med speedline. de siger så at det burde ikke være nøvendig hvis man kører med standard kaburator da den tager olie fra beholderen i forvejen. og at man så kun skal blande benzinen op til de 4% hvis man kører med større kaburator da blandingen blir for mager.. hvad for et værksted vil i helst anbefale. vil os godt høre hvis der er nogen der har haft dårlig erfarning med enten scooterland eller speedline.
Accepteret svar
Fra :
Spotbot
Modtaget 110 point
Dato :
13-03-08 18:26
Har ikke nogle dårlige erfaringer, men kølingen med standard karburator er ikke god i forhold til 17,5
Godkendelse af svar
Fra :
pjuskeOne
Dato :
13-03-08 18:58
ok.. det har jeg så ikke fået oplyst mht kølingen nogen af stederne.. fik bare at vide at de bare vil dysse den lovlige karbu om så det kom til at passe. men hva med blandingsforholdet så... skal der også blandes i benzinen til de 4% med en lovlig karburator. har ikke rigtig fået noget af vide. så aner intet.
Kommentar
Fra :
Spotbot
Dato :
13-03-08 19:15
Hvis standard karburatoren selv blander olie er jo ikke nødvændigt, men standard karburator giver normalt 2% hvis de er indstillet korrekt.. har aldrig brugt mere end 2% til at køre noget til.. men nogle værksteder hælder en lille smule olie i tanken selvom karburatoren blander selv.. altså de putter det ekstra i nå det skal køres til..
og ja med så lille karburator skal dysen være stor nok for at undgå varmesætning
Kommentar
Fra :
pjuskeOne
Dato :
13-03-08 20:17
ok.. vil så sige at det er bedst at give den en sjat olie i benzinen under tilkørelsel uanset om det er en lille el stor karburator men med stor karbu giver en bedere køling. så når den så er tilkørt er det så ikke nøvendig at blande olien i benzinen længere eller skal man forsætte med at blande selv for at veligeholde cylinderen eller er det uden betydning?
Kommentar
Fra :
pjuskeOne
Dato :
17-03-08 09:25
har så pt fået oplyst at når man kører med standard karburator på en 47mm cylinder er det ikke strengt nøvendig at blande olien i benzinen op til de 4% men anbefaldes for at veligeholde cylinderen.
Kommentar
Fra :
pjuskeOne
Dato :
17-03-08 09:27
skulle der være nogen der har en anden mening eller nogen erfarninger inden for dette. er i velkommen til at komme med jeres meninger
Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Knallert
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177551
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408825
Brugere :
218887
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.