/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Dansk manual Canon IXUS 70 ?
Fra : ingelein
Vist : 1249 gange
50 point
Dato : 27-02-08 20:21

Hej - hvem kan/vil hjælpe
Jeg mangler faktisk en dansk manual til min IXUS 70 - træls, når man må stave sig igennem den engelske. I forvejen har jeg ikke meget begreb om foto-termer.
I øjeblikket savner jeg hjælp til følgende:
Når jeg downloader billeder til mit PC tager den alle billeder straks jeg sætter på download.
Tidligere havde kameraet en indstilling, hvor jeg kunne vælge "nye billeder" - ok.
Jeg prøver at vælge "nye billeder", men dette felt kan ikke vælges.
Hvilken indstilling har jeg mon pillet ved, så det ikke længere dur?
Jeg ville være meget glad for hjælp - og ville også gerne låne en dansk manual til kopiering.
Mange venlige hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-02-08 20:32

prøv at læse tidligere tråd måske lidt hjælp der
http://www.kandu.dk/spg108077.aspx

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-08 21:02

Hej HelleBirgitte
Tak for et hurtigt svar.

Desværre bringer det mig ikke videre.
Jeg vidste at der kun var en engelsk manual med da jeg købte kameraet på nettet. Med dansk manual ville kameraet være 500 kr. dyrere. - Rene ord for pengene.

Jeg er ikke tilfreds med kun at kunne skyde "auto", og vil gerne bruge mange af de andre funktioner. Blandt andet er der en "indoor" funktion som er ganske glimrende og uundværlig.

Det er desværre altsammen trykt med så småt, at det gør det ret så ubekvemt at læse. Gad vide hvor længe vi skal finde os i de der "worldwide" manualer på 100 sprog. Det er da det rene papirspild - selvom de holder det ulæseligt småt.

Mange venlige hilsner fra Ingelein

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-02-08 21:11

sendte dig linket, for at du kunne se, at en dansk manual nok kun kan skaffes sammen med køb af apparat

Men håber, der evt er en her på kandu, der har en dansk manual, som du kan få en kopi af
pøj, pøj

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-08 21:19

Hej HelleBirgitte
Jeg er skam allerede godt hjulpet af dit link nu kan jeg nemlig få manualen printet i en for mig læsevenlig udgave. Pyt med at det er på engelsk, det har jeg jo næsten vænnet mig til.

Tak skal du ha'.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-02-08 21:23

Jeg er glad for at kunne hjælpe lidt

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 27-02-08 21:40

Til min IXUS 950 IS er der en manul med i pdf på dansk på cd.
Men den passer nok ikke til din IXUS 70

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-08 22:00

Hej Eyvind
Jeg ville nok være interesseret, for der må være mange fagudtryk, som er ens for de to modeller.
Så meget laver de vel heller ikke om på sagerne.
Jeg skriver en PM til dig.
Med hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-08 12:08

Ok - manualen er næsten på vej.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 28-02-08 19:15

Tak for svaret Eyvind.
Dejligt med hjælp.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-08 21:23

Ok selv tak - og så er der lidt at læse.