/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Størrelse på SD card.
Fra : Eyvind
Vist : 1037 gange
100 point
Dato : 24-02-08 19:15

Til mit nye Canon er der SD kort i stedet for CF som var på mit gamle.

Men der findes åbentbart flere størrelser af disse små hukommelseskort.

Mit originale "Canon SD Memory card SDC-32M" som er 24 X 32 x 2,15 mm.
Hvad er betejnelsen for det kort.

Samtidig leder jeg efter en lille USB kortlæser kun til dette kort. (ej univarsal til 20 forskellige)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-08 19:19
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 24-02-08 19:22
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-08 19:24
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-08 19:40

Hvad hedder dit Canon mere specifikt

Har selv et IXUS 75 hvor jeg har et Kingston 2GB alm SD kort til

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-08 19:41

Tak for svaret refi. Det er dog kun et IXUS 950 is jeg har købt.
Ok - det ser så ud til at være et alm. SD kort og ikke noget mini. Jeg syntes bare, at det er så lille.
Og flash kortlæseren kan jo hentes et stenkast herfra.

Tak - det må blive med ug og slange.

Ps. jeg har lige bestilt et 32 GB, og det kommer så snart vi er blevet enige om prisen. Nu kunne jeg godt bruge at være Jyde.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-08 19:42

Glemte lige.

Det vil blive meget svært at finde en kortlæser kun til SD kort. Men hvorfor ogsø døje med det når en der kan det hele kan findes til 100 -150 kr

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-08 19:45

32GB du småtter ikke med det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-08 19:46

Jeg har en universal kortlæser som fylder lidt.
Og en batteridrevet kortlæser med indbygget harddisk.
Men det er til rejsebrug og min comp er endnu ikke skiftet til en med kortlæser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-08 19:56

Citat
jeg har lige bestilt et 32 GB, og det kommer så snart vi er blevet enige om prisen. Nu kunne jeg godt bruge at være Jyde.

Så ville du kun få 28 men betale for 32

I øvrigt Selv Tak.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-02-08 20:15

Jeg tvivler meget på at dit canon apparat kan håntere et 32GB kort. Og hvad skal du dog med det.

Selv er jeg gået over til mindre kort på max 1 GB . Efter at have mistet mange billeder med et kort som pludselig af uransagelige grunde holdt op med at fungere,
Derimod er det godt til fotografering at have et hurtigt kort. Gerne over 100x.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-02-08 20:19

32 GB.....det kan det kamera nu ikke bruge......du kan maks bruge et på 2 GB

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-08 20:35

Det kan nu altså klare 4 GB iflg. som jeg husker at have læst. Men 1/2 Gb er nok til mig på ferien.

Kommentar
Fra : Eyvind