/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express.
Fra : Mosebaek
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 16-02-08 20:42

Hej!

Hvorfor er mit Outlook Express begyndt at arbejde,som vores fysiske postvæsen.........
med forsinkelse.Når jeg har fabrikeret en mail,og trykker på SEND knappen,ryger den bare over i udbakke.Så lægger den der i 2-3 min. inden den så bliver afsendt.Jeg har ikke rørt noget.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 20:47

Næh - men den er sat til at tjekke (sende/modtage) med et vist interval - det venter den på....

Så når de minutter er gået sender den.....

Alternativt skal du SELV trykke send/modtag....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-08 20:49

Dette er fra Vista men passer nok også på XP / 2000
funktioner > indstillinger > fanen send > [ V ] send meddelelser straks.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-02-08 20:56

Jeg har prøvet jeres to muligheder,det gør ingen forskel.

Den er begyndt med det den sidste uges tid.Kan det mon skyldes TDC.
Ved alt andet jeg sender,bl.a. Kandu,er der ingen problemer.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 21:09

Citat
Så lægger den der i 2-3 min. inden den så bliver afsendt

Det lyder besynderligt hvis ikke det skyldes det vi har omtalt.....

Så kan det kun være din netforbindelse....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 21:11

Men det kan du da nemt konstatere - bare luk en netside op samtidig....

Hvis den kommer med det samme er det jo ikke forbindelsen der fejler....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-08 21:12

Hvad sker der hvis du klikker på send/modtag - altså uden at skrive først.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 16-02-08 21:12

Det er helt normalt at post ryger i udbakke, når man trykker send (hvad ellers?).
Nu skriver du ikke noget om din forbindelseshastighed. Med en lav Uploadrate, ja så tager det jo tid at sende mail. Jo større mails - jo værre.

Hvis det drejer sig om at svare på et indlæg på kandu, så har det intet med dit postprogram at gøre. Her skriver du jo på en internetside.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-08 21:51

Det er højst sandsynlig din antivirus som lige ser på mailen før den for lov at forlade udbakke

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-02-08 22:44

Jeg har lagt mærke til hvis jeg henter en it side,så "smutter" den,samtidig med siden indlæses.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-08 00:48

Citat
Jeg har lagt mærke til hvis jeg henter en it side,så "smutter" den,samtidig med siden indlæses
så er det din forbindelse, læs TDC, som der er problemer med, den mulighed nævnte Refi allerede i sin andet indlæg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-08 07:37

Nu ved jeg ikke HVILKEN TDC forbindelse du har, men har f.eks. kabel (webspeed) ligger fejlen i opkoblingsmåden.....

Det kan du nok ikke gøre alverdens ved - ved Stofa har samme problem...

Den "timer out" efter en vis tid uden brug - og skal så lige logge ind igen.
Det sker ganske vist automatisk, men kan tage tid....

Stofa har INGEN løsning på problemet, men som sagt ved jeg ikke om det også gælder for TDC....

Stofa har noget de kalder "alwayson" so man ikke skal logge ind hver gang, men det giver som sagt denne tidsdelay af og til....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-02-08 10:54

Det er en ganske alm.bredbånds forbindelse,med Linksys router.
Det er ikke fordi problemet er så stor.Jeg undrer mig bare lidt over hvorfor,det har ændret sig.
Den er som sagt begyndt at arbejde med en lille forsinkelse.Måske er det en overgangsfænomen.
Derfor vil jeg helst ikke igang med de store "indgreb".
Også fordi jeg er bedre til at skille tingene ad,end at samle dem.

Mosebaek.

P.S. Det er selvfølgelig rigtig,som Jorgen_ros skriver:O-E har ikke noget med it-sider at gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-08 13:14

Det kunne også være dit beskyttelsesprogram som undersøger din udgående mail.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-02-08 17:42

Citat
Det kunne også være dit beskyttelsesprogram som undersøger din udgående mail.

Også en mulighed,Eyvind.Men jeg lader lige tingene køre lidt endnu.Som sagt ikke den store gene indtil videre.Men rart at få nogle bud på,hvad fænomenet skyldes.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-08 17:44

Citat
Det kunne også være dit beskyttelsesprogram som undersøger din udgående mail.

Så trænger det sgu til udskiftning hvis det er 2-3 minutter om det....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 17-02-08 18:38

Avast er et meget grundigt program som her hos mig "kører" hele tiden.

Måske skulle jeg holde mig fra visse sider.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-02-08 18:22

Tak for svaret Eyvind.

V.H. Mosebaek.