/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Online Armor scan
Fra : o.v.n.
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 16-02-08 01:47

I den menu som kommer frem, når jeg højre klikker på Online Armor nede ved uret, er der blandt mange muligheder, en Start file system scan, jeg kører en sådan scanning i øjeblikket, men har ikke den mindste idé om hvad der søges efter, nogen der ved hvad scanneren kan finde og om den også kan slette det fundne ? Hvis det er noget som bør slettes

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 16-02-08 02:10

Online Armor har en indbygget database af malware filer. Du kan blokere filerne fra køre, men ikke slette dem med Online Armor.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-08 02:34

Hej stl_s dit svar er forståelig nok, men lige en tilføjelse: Når jeg har klikket på de to opdater muligheder, er den spy database så nogemlunde sammenlignelig med anti spy programmer, som SuperAntiSpyware og Spybot Seach&destroy ?
scanningen er færdig og den fandt intet, hverken inficeret eller måske inficeret

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-02-08 02:39

Jeg har desværre ingen anelse om størrelsen af den database. SuperAntispywares database tvivler jeg dog på, at den kan hamle op med. Det er der vist ikke mange der kan.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-08 02:57

Tak for svaret stl_s. Jeg er altid videbegærlig og glad når nogen hjælper mig mig uptodate, kørte lige den her, nu jeg var på nettet: https://saarbarhedstest.it-borger.dk/orderform.do resultat:
Citat
Dit resultat er grønt

Din computer er sandsynligvis ikke åben for indgreb fra internettet. Testresultatet tyder på, at du har en firewall, som blokerer for uønsket trafik til din computer.

Dette er et godt tegn, da en firewall styrer hvilke programmer på din computer, der skal have adgang til internettet.

Du skal være opmærksom på, at hvis du kobler din computer til et andet netværk, kan du risikere ikke længere at være beskyttet af firewall'en.
jeg kan godt forstå den test bliver kritiseret, den siger jo ikke andet end at jeg har en firewall

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-02-08 03:47

Selv tak .

Ja den test er helt til grin. Den bliver man ikke klogere af.

Kommentar
Fra : merde-igen20

Dato : 16-02-08 04:20

Ikke fordi det kommer mig ved, med der findes programmer, der kan LÅSE
disse file, selvom de hører til prohrammet.
Kan nævne, Adobe´cs 3 / Nero har medfølgere MED:
Men kender du dem, kan de fjernes i fejlsikret.
Eller s kan du LÅSE DEM, så de ikke kan kome på nettet.
Nat

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-02-08 11:33

Har haft og har iriterende problemer med en bærbar XP Dell inspirion 60-har flere gangestillet spørgsmål på Kandu uden uden at nogen af de svar (jeg turde gå i gang med -jeg er meget meget lidt nørd ) har hjulpet.
Har lige kørt samme saarbarhedstests som o.v.n

Her er så mit resultat :

Dit resultat er gult

Testen har fundet åbne porte i din computer. Din computer er sårbar, og du bør løse problemet ved at opdatere din computers styresystem og evt. sætte en firewall op. Herefter kan du gennemføre testen igen. Er resultatet stadig gult, bør du printe resultatet ud og henvende dig til en sikkerhedsekspert, som vil kunne hjælpe dig med at løse problemerne.

Klik på "Vis teknisk resume" nedenfor, hvis du vil se en teknisk sammenfatning af testens fund af sårbarheder. Resumeet kan være på både dansk og engelsk.

Vis teknisk resume

Gem denne side

Fold ud Fold ind Udvid alle Fold alle sammen 1
Fold alle sammen

Plugin 11618 - Gul sikkerhedsmeddelelse
Risiko Middel Fold ind

Løsning Contact your vendor for a patch.
Beskrivelse The remote host does not discard TCP SYN packets which have the FIN flag set. Depending on the kind of firewall you are using, an attacker may use this flaw to bypass its rules.
Problem It may be possible to bypass firewall rules.
Plugin 10092 - Grøn sikkerhedsmeddelelse
Risiko Ingen Fold ind

Løsning Der er ikke umiddelbart brug for at gøre noget
Beskrivelse It is possible to obtain the banner of the remote FTP server by connecting to the remote port.
Problem An FTP server is listening on this port

og kan jeg så selv "lave det "- har en skrækkelig masse "rense snavs " programmer installeret efter de råd jegh har fået her på Kandu

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-02-08 11:46

lham, du bliver nødt til oprette et selvstændigt spørgsmål. Dette spørgsmål er lukket