/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
3 tingester til USB -adapter
Fra : ingelein
Vist : 524 gange
50 point
Dato : 08-02-08 19:08

Hej
Jeg har været letsindig at gi' 15 kroner for et USB klenodie med navnet IMATION Flash go.
Der hører tre adaptere til:
1 stk. til Memory stik - bred type?????
1 stk. til SmartMedia ????
1 stk. til Multimedia Card - og her passer mit Kamera SD kort.
Kan jeg bare hive de andre ud, for det må da være forældet isenkram?
mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 08-02-08 19:38

Du kan sikkert nøjes med at lade den til SD sidde. Nu kan det så være der er problemer
med om det er USB 1 ell. 2 - men det burde ikke betyde noget.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-02-08 19:43

Hej Ingelein
Hvad er det for en enhed - til 15 kroner og hvad kan den bruges ?
Citat
Jeg har været letsindig at gi' 15 kroner for et USB klenodie med navnet IMATION Flash go.

Er det en læseenhed til forskellige typer Ram-kort?
Citat
Der hører tre adaptere til:
1 stk. til Memory stik - bred type?????
1 stk. til SmartMedia ????
1 stk. til Multimedia Card - og her passer mit Kamera SD kort.
Kan jeg bare hive de andre ud, for det må da være forældet isenkram?

Hvad mener du med, at det er forældet?
Og hvad ønsker du, at hive ud? - Fysisk, eller ønsker du ikke, at de optager drev bogstaver?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-02-08 20:04

Hej IBM760

Ja, det er et USB stick, hvor man kan skifte de 3 medfølgende kortholdere ud.
Det eneste jeg kan bruge er den lille enhed hvor jeg sætter mit kamera SD kort ind.

De to andre har jeg ingen passende kort til.
Memory stick med 10 pins (så vidt jeg kan tælle- for det sidder jo i bunden af adapteren) er betydeligt bredere end til de stick vi bruger i dag. Isenkrammet er købt i en rodekasse hos min lokale EDB-forhandler.
Men jeg kan jo være tilfreds med at jeg kan bruge kortlæseradaptoren.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-02-08 20:12

Hvad er så problemet - du kan læse dine SD-kort.
Og hvis der kommer en bekendt, med et Compakt Flash (det store stik) - kan du også læse det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-08 20:17

Så kommer jeg forbi og tømmer mit CF kort.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-02-08 21:28

Hej
Jeg har ikke noget problem udover nysgerigheden - at jeg gerne vil vide, hvad de to for mig ubrugelige adaptere skal bruges til - altså til hvilke kort og hvor disse kort hører hjemme.
Hej så længe Ingelein.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-08 02:22

Er det sådan en tingest du har været så letsindig at købe http://www.imation.com.hk/support/flash_go.php hvis ja så kan du hente opdaterede drivere til den, du vil blive opfordret til at installere kinesiske skrifttegn på din computer, det er ikke nødvendig for at vise siden som er fra Hong Kong

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 09-02-08 11:28

Tak for svaret Eyvind.
Mere nysgerrig behøver jeg vel ikke at være for 15 kroner.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-08 11:45

Jammen jammen - du skulle bare vide hvad jeg har liggende af dimser og debidutter.