|
| HØJRE BAGVANGE PÅ FORD SIERRA Fra : bygningsmaler | Vist : 3443 gange 100 point Dato : 29-01-08 18:32 |
|
Jeg har en ford siera stationcar,jeg skal have sat et stk bagvange i højre side på og har købt et stykke vange,så til spørgsmålet skal den fuld svejses eller er det nok den bliver hæftet eller punktet på,hvordan er reglerne iøvrigt med paneler og lignende skal det fuld svejses eller er det mon godt nok at den bliver hæftet eller punktet på,
| |
|
- hvis den ikke er bærende, er det fint med punktsvejsning...
| |
|
den er bærende,men jeg kan se at den gamle der er tæret op,ikke er fuld svejset kun i enderne men ikke oppe i vognbunden,det er det jeg ikke rigtigt kan forstå.
| |
|
- så skal den "fuldsvejses" på chassiet...
| |
|
ok, men risikerer man så ikke at den vrider sig ? jeg er jo ikke professionel pladesmed
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 29-01-08 19:57 |
|
Den skal fuldsvejses i ender og det der gør den til en hel Gennemgående Vange vognbunden kan punktes på
Mvh SuneFisk
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 29-01-08 19:59 |
|
Det er specielle regler for svejsning af vanger. Husker ikke 100% hvordan de er men skal prøve at finde dem.
alimak
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 29-01-08 20:22 |
|
Ved reparationer i zone B og C, herunder vanger m.m. skal det tærede område bortskæres. Svejsning udføres som
overlapsvejsning, med et overlap på ca. 5 mm. Ved fuldsvejsning.
Ved reparation af vanger skal det påses, at der ikke svejses i kantbukninger og umiddelbart op til beslag. Bedst er
svejsning midt på vangeside eller bund.
Her er reglene:
http://www.fordp7.dk/pdf-filer/syn.pdf
alimak
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 29-01-08 21:43 |
|
Endeflader fuldsvejses. Svejsekanter mod bundplade punktsvejses.
Puntsvejsninger bør tilsigtes at sidde med ens indbyrdes afstand ca. 5 - 7 mm.
Når du har fæstet reparationsstykket, kan du "springe" mellem punktsvejsningerne. Derved undgår du, at pladen vrider sig p.gr.a. for meget varme. Husk at svejsekanter skal ligge an mod bundpladen.
Held med det......
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 30-01-08 18:10 |
|
Sørg for - hvor det er muligt, at have adgang til bagsiden af svejsningen dvs. bunden.
Er det under bagsædet, fjernes dette og evt. ledninger m.v. og har du ikke en brandslukker ved hånden, kan en blæsepistol også være guld værd.
Kig jævnligt efter flammer på bagsiden og blæs dem ud.
| |
|
Hej egoland,
du skriver der hvor jeg skærer den gamle af,skal den fuldsvejses.men jeg skærer den jo også af op mod vognbunden,en anden ting jeg har tænk på er om man må korte det reparetions vange jeg har købt af ?så man ikke behøver at skære den gamle vange af helt inde hvor det næsten ikke er til at komme til,det er jo sundt nok de sidste 15 cm bagerst,men jeg ved ikke om der er nogle specielle regler for det .håber der er nogle der ved noget om det ,det ville gøre det hele meget lettere hvis man må gøre det sådan
| |
|
Hej kogalejy,
ja det er i forbindelse med syn den skal repareres.
| |
| Kommentar Fra : kogalejy |
Dato : 01-02-08 23:54 |
|
At rådgive ved at udskifte startere, generatorer osv. pr. brev er anvendeligt, men ved svejsning i
en undervogn er det ikke tilrådeligt. En forkert svejsning, kan være meget svær for en efterfølgende
professionel at udbedre, og især dyrt.
Det klogeste at gøre er at køre til syn med den som den er, og derefter tage til et omsynsværksted
hvor de reparerer den ifølge synsrapporten, og har autoritet til at godkende den. Mvh. K.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|